بازدید 5432
۴

ساماندهی پارک حاشیه ای از سال آینده

کد خبر: ۸۸۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹ 02 March 2019

معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد سرانجام طرح پارک حاشیه ای در شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «تابناک»، کامران اخباری در گفت و گو با ایسنا، در مورد سرانجام اجرای طرح ساماندهی و هوشمندسازی پارک حاشیه ای در پایتخت با بیان اینکه برای ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در شهر برنامه‌ریزی شده است، گفت: ساماندهی پارک حاشیه‌ای آغاز شده و این طرح به صورت پایلوت برای ۱۵ هزار فضای پارک در منطقه ۲ اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مناقصه ساماندهی پارک حاشیه ای در منطقه ۲ برگزار شده و شرکت مذکور نیز انتخاب شده است گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از اواخر فروردین ماه سال آینده، پیمانکار ساماندهی پارک حاشیه ای در معابر منطقه ۲ را آغاز می‌کند.

اخباری با بیان اینکه بعد از اجرای طرح پایلوت و بررسی نقاط قوت وضعف ساماندهی پارک حاشیه ای، مناقصه برای پارک حاشیه کل تهران در چند پهنه برگزار خواهد شد در مورد درآمدهای ساماندهی پارک حاشیه‌ای گفت: براساس بررسی های انجام شده به نظر می رسد درآمد سالانه شهرداری برای ساماندهی فضای پارک در منطقه 2، حدود 25میلیارد تومان باشد و با توجه به قیمت مصوب کنونی نرخ پارکینگ ها که بسیار پایین است تصورمان این است که درآمد سالانه شهرداری تهران برای ساماندهی فضای پارک حاشیه ای حدود 300 میلیارد تومان خواهد بود.

معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پیشنهادی برای فضای پارک حاشیه ای براساس قرار داشتن در داخل یا خارج طرح ، ساعات مورد استفاده و... متفاوت است در مورد چرایی طولانی شدن پروسه ساماندهی گفت: باید روال قانونی این مهم طی می‌شد چراکه باید در ابتدا فراخوان صادر می شد و بعد از آن برگزاری مزایده شرکت، بررسی، تاییدیه از نهادهای نظارتی، هماهنگی با دستگاه های مختلف از جمله پلیس و... انجام می‌شد که زمانبر بود.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی پارک حاشیه ای طرح موفقی است که در شهر هایی همچون مشهد، تبریز و... در حال اجرا است گفت: قطعا اجرای طرح ساماندهی پارک حاشیه ای می تواند به بهبود فضای تردد در تهران کمک کند اما پروسه زمانبری است و باید مقدمات آن فراهم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
فقط هر کاری می کنید این پارکبان ها رو دوباره به جون اعصاب و جیب مردم نندازید!
یعنی خیابونی که توش رانندگی می کنیم و براش عوارض سالیانه پرداخت می کنیم با خیابونی که قراره توش ماشین پارک کنیم فرق داره که باید برای پارک کردن پول جداگانه پرداخت بشه؟؟ مگه پارکینگه یا امکانات خاصی کنار خیابون ارائه میشه که هزینه اضافی داره؟!
خیابان های شریانی(اصلی)ویژگی عبوری و خیابان فرعی ویژگی دسترسی دارد.لذا حاشیه خیابان اصلی مسیر حمل ونقل عمومی است و فروش آن بعنوان پارکینگ ظلمی آشکار به ناوگان عمومی اعم از رانندگان و مسافرین است.از طرفی پارکینگ حاشیه ای در خیابان اصلی کاهش پهنای معبر و پارک دوبل و انسداد ترافیک را بدنبال دارد.راه حل:
1-ساماندهی پارکینگ حاشیه ای در خیابان فرعی
2-ساماندهی مسیر ناوگان همگانی در حاشیه خیابان اصلی با خط کشی زرد ناپیوسته و جلوگیری از پارکینگ در این مسیر(نه عبور و مکث)
ما که تو تهران همه جا الان داریم پول پارک زورکی می دیم. از ترس اینکه مبادا به ماشینمون خط بندازن ، هر چی بخوان میگیم چشم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل