بازدید 3829

رایزنی وزرای خارجه روسیه و ترکیه درباره سوریه

کد خبر: ۸۸۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 28 February 2019

وزارت خارجه روسیه از رایزنی تلفنی امروز پنجشنبه وزیر خارجه این کشور با همتای ترکیه‌ای خود درباره آخرین تحولات سوریه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزرای خارجه روسیه و ترکیه در ادامه رایزنی‌های این دو کشور در خصوص سوریه، امروز پنجشنبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه از گفت‌و‌گوی تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود درباره‌ آخرین تحولات مربوطه به سوریه خبر داد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، لاوروف و چاووش اوغلو درباره تلاش‌ها به منظور پیش بردن چارچوب توافق آستانه در خصوص تحولات سوریه تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «وزرای (خارجه روسیه و ترکیه) بر تعهد و رویکرد مشترکشان به جنگ با عناصر تروریستی در سوریه برای با ثبات کردن وضعیت در سوریه در اسرع وقت و حرکت به سمت حل سیاسی (بحران سوریه) تاکید مجددی داشتند».

این رایزنی تلفنی در ادامه مراودات مقام‌های ارشد روسیه و ترکیه و دید و بازدیدهای آنها از پایتخت‌های یکدیگر صورت گرفته است.

چندی قبل، «رجب طیب اردوغان» برای دیدار با همتای روس و شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ترکیه، ایران و روسیه به مسکو سفر کرده بود؛ نشستی که در آن موضوع سوریه مورد رایزنی قرار گرفته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار