بازدید 3346

تاکید سازمان ملل بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

کد خبر: ۸۸۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 28 February 2019

کمیته تحقیقات وابسته سازمان ملل متحد، کشتار فلسطینیان در راهپیمایی غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی خواند .

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، کمیته تحقیقات وابسته به سازمان ملل متحد تأکید کرد: قتل 189 فلسطینی شرکت کننده در راهپیمایی های بازگشت و شکست محاصره در مرزهای شرقی نوار غزه(و مناطق اشغالی 1948) توسط نظامیان اسرائیلی، جنایت جنگی است.

این کمیته بین المللی در کنفرانس مطبوعاتی که در ژنو برگزار شد، خاطر نشان کرد: اطلاعات به دست آمده از سوی این کمیته نشان می دهد که پرونده کشتار فلسطینیان در اعتراضات غزه توسط اسرائیل، باید به دادگاه جنایی بین المللی ارسال و پیگیری شود.

کمیته تحقیق بین المللی فاش کرد اطلاعات محرمانه را درباره کسانی که گمان می‌ رود مسئول این کشتار باشند از جمله تک تیرانداز ها و نیز فرماندهان نظامی اسرائیل در اختیار دارد، و به زودی این اطلاعات را به میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل ارائه خواهد کرد تا به دادگاه جنایی بین المللی ارسال شود. ‎

این کمیته سازمان ملل تاکید کرده است کشتار کودکان یا معلولان یا روزنامه‌نگاران و امدادرسانان در غزه و استفاده نظامیان اسرائیلی از گلوله‌های جنگی علیه غیرنظامیان، غیرقابل توجیه و غیر قانونی است.

کمیته تحقیق سازمان ملل بر ضرورت پایان فوری محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان