بازدید 2816

پایان بدون توافق نشست ترامپ و اون در هانوی

کاخ سفید از عدم حصول توافقی بین ترامپ و اون در جریان مذاکرات امروز (پنج‌شنبه) و امکان برگزاری نشستی دیگر بین این دو خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 28 February 2019

کاخ سفید از عدم حصول توافقی بین ترامپ و اون در جریان مذاکرات امروز (پنج‌شنبه) و امکان برگزاری نشستی دیگر بین این دو خبر داد.

به گزارش تابناک، طبق گزارش اسکای نیوز عربی، کاخ سفید اعلام کرد توافقی بین دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان نشست امروز (پنج‌شنبه) در هانوی حاصل نشد.

کاخ سفید افزود، ترامپ و اون بدون اعلام هیچ گونه توافقی محل نشست خود را ترک کردند و به هتل‌های به محل اقامت خود بازگشتند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، رهبران آمریکا و کره شمالی نشست‌های بسیار خوب و سازنده‌ای داشتند و احتمال برگزاری یک نشست دیگر در آینده را مطرح کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران آمریکا  و کره شمالی درباره راه‌های مختلف برای دستیابی به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و اهداف اقتصادی مذاکره کردند. در حال حاضر هیچ توافقی حاصل نشده اما تیم‌های هر دو کشور به دنبال نشستی در آینده هستند.

این در حالی است که اظهارات اولیه این دو مقام امیدوارکننده بوده و حکایت از امکان حصول توافقی در نشست دوم ترامپ و اون داشت.

کیم در شروع نشست امروز خود گفته بود: اگر آماده ادامه خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره نبودم اینجا در ویتنام با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار نمی‌کردم.

او همچنین در جمع خبرنگاران از افتتاح دفتر تماس آمریکا در پیونگ یانگ استقبال کرد.

دونالد ترامپ نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد که کره شمالی می‌تواند به یک پایگاه قدرت اقتصادی تبدیل شود و او در این راستا به دنبال کمک به تحقق این امر است.

از زمان اجلاس تاریخی سال پیش آنها پیشرفت کمی در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی به دست آمد و چشم‌ها برای یافتن اثری از پیشرفت در این زمینه به مذاکرات در هانوی دوخته شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا گفته، برای دستیابی به توافق با پیونگ یانگ عجله‌ای ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل