بازدید 2697

اوپکی‌ها در مقابل فشارهای ترامپ مقاومت کرده اند

العربیه اعلام کرد با وجود فشار های ترامپ به اوپک و همپیمانانش مبنی بر افزایش تولید نفت اما این سازمان و همپیمانانش بر تعهدی که در خصوص کاهش تولید نفت دادند استوارند.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 27 February 2019

به گزارش فارس العربیه اعلام کرد با وجود فشارهای ترامپ به اوپک و همپیمانانش مبنی بر افزایش تولید نفت اما این سازمان و همپیمانانش بر تعهدی که در خصوص کاهش تولید نفت دادند استوارند.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرده است که سازمان اوپک و همپیمانانش ملزم به اجرای توافقی هستند که براساس آن کاهش تولید 1 میلیون و 200 هزار بشکه ای نفت را در دستور کار خود قرار داده اند.این توافق در حالی اجرایی شده است که ونزوئلا نیز مورد تحریم های نفتی آمریکا قرار گرفته است و با این شرایط آمریکا به دنبال افزایش تولید نفت اوپک به خصوص عربستان و همپیمانانش است که ظاهرا این کشور ها نیز به تعهدشان به اوپک پایبند هستند.

الیور جاکوب یکی از تحلیلگران بازار نفت که شاغل در شرکت پتروماتریکس است گفت: با این وجود عربستان و دیگر اعضای اوپک به غیر از ایران در کاهش تولید نفت محتاطانه عمل می کنند زیرا به دنبال این هستند تا قیمت نفت نیز شرایط با ثباتی داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران به دلیل تحریم ها نمی تواند اوپک را همراهی کند و ونزوئلا نیز که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است در چنین شرایطی بازار نفت را به هم می زند از این جهتترامپ سعی دارد تا فشار کمبود نفت ونزوئلا را به دوش عربستان بیاندازد که این کشور تا کنون مقاومت کرده است زیرا بودجه عربستان با نفت 78 دلاری تامین خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست