بازدید 3583
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هشتم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۵۸۲ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۲۹۴ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۲۰۸۲ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 27 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هشتم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۵۸۲ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۲۹۴ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۲۰۸۲ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۸ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۸۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۷ واحدی معادل ۰.۹۸ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۶۱۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۸ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۴۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۳۸ واحد افزایش معادل ۰.۴۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۴ هزار و ۸۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۸ درصد به رقم ۱۲۴ هزار و ۵۲۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۰ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۱۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۴۵ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۳۵۹ واحد قرار گرفت.

سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

در معاملات امروز بازار سرمابه، نماد معاملاتی ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۷۸ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۷۷ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۶۶ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۴۹ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۴۸ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۴۶ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۳۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۶۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۴۲ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۶ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۲۵ واحد و نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۲۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۳۰۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۴ هزار و ۱۱۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۱۵ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان داد و ستد کردند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بازار سرمایه؛ در میان گروه های برتر، بانک ها در رده نخست قرار گرفتند. امروز این صنعت ارزش معاملاتی بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان به ثبت رساند. شیمیایی ها دومین گروه برتر بازار بودند. این گروه نیز با ارزش معاملاتی نزدیک به بانک ها مورد توجه سهامداران بورسی بودند.

تغییر مالکیت روزانه بورس تهران در روز چهارشنبه به بیش از ۱۰ میلیارد تومان و از سوی معامله گران حقوقی به حقیقی انجام گرفت. در این روز حقیقی ها عمده خرید خود را در نمادهای بانکی داشتند و حقوقی ها عمدتا در نمادهای صنعت سرمایه گذاری خرید کردند.

در میان بازیگران بزرگ بورسی نماد "فملی" بیشترین سهم خرید را به خود اختصاص داد. در این نماد حقوقی ها بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خرید داشتند. حقیقی ها بیشترین خرید را در نماد "امین یکم" به ثبت رساندند که ارزش خرید این گروه نیز به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع تجهیزات نفت، تولیدمحور خودرو، سرمایه‌گذاری نیرو، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسان امید، سرمایه‌گذاری خوارزمی، مبین‌وان‌کیش، گسترش صنایع پیام، پتروشیمی گلستان، بورس انرژی، کاشی و سرامیک حافظ، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی و مدنی امیر، سرمایه‌گذاری البرز،  پارس سرام، صنایع سیمان کرمان، کربن ایران، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، متوقف شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار