بازدید 4442
۲

روایت ۵ ساعت تلاش برای نجات جان مادر باردار

کد خبر: ۸۸۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ 27 February 2019

ماجرا از آنجا آغاز شد که مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان بانه گزارشی تلفنی دریافت کرد که حاکی از نیاز شدید به امدادرسانی برای نجات جان یک مادر باردار در روستای مرزی بوالحسن در ۳۰ کیلومتری شهر بانه بود..

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از بانه، مردم بانه که همواره به شکرگزاری و تدیّن شهرت دارند، این بار هم با آغاز بارش نزولات آسمانی و برکات الهی، دست شکرگزاری و قدرشناسی به درگاه پروردگار بلند کردند و سرورشان به خاطر سفیدپوش شدن و سیمای زمستانی دوباره منطقه، خوشحالی و امیدواری آنان را آشکارا به تصویر می‌کشید.

اما در این میان خوشحالی خانواده‌ای روستایی که ساکن یکی از مناطق صفر مرزی بانه هستند، دوچندان بود، زیرا همراه و همزمان با بارش سنگین برف، پذیرای هدیه‌ای ارزشمند از جانب پروردگار بودند و آن نوزادی بود که شامگاه دیروز به دنیا آمد و با نوید سلامتی خود و مادرش، عرق رنج و سختی را از وجود خسته مادر و سیمای مهربان امدادگران و نجاتگران زدود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که صبح سه‌شنبه، مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان بانه (۱۱۵) گزارشی تلفنی دریافت کرد که حاکی از نیاز شدید به امدادرسانی برای نجات جان یک مادر باردار در روستای مرزی بوالحسن در ۳۰ کیلومتری شهر بانه و از توابع بخش نمشیر بود.

روستای بوالحسن هم جزو آن ۴۰ درصد روستاهایی بود که به گفته مسوولان به دنبال بارش سنگین برف طی شبانه روز گذشته، هرچند راه ارتباطی آن به طور کامل مسدود نشده بود، اما تردد در آن با دشواری بسیار انجام می‌شد.

هماهنگی‌های لازم به منظور اعزام آمبولانس از سوی پایگاە امدادی شهر کانی سور (مرکز بخش نمشیر) به سرعت انجام شد.

پس از آن به همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه هماهنگی‌های لازم با اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان به منظور بازگشایی مسیر هم انجام و به دنبال آن تیم امدادی پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهر کانی سور به منطقه اعزام شد.

اما تا آن موقع به همت پزشک مقیم مرکز بهداشتی درمانی روستای بوالحسن و به کمک اعضای خانواده بیمار و بانوان اهالی روستا، زایمان با موفقیت انجام و سلامت مادر و نوزاد خوشحالی و گرمی و سرور را مهمان سردی زمستان آبادی کرده بود.

سرانجام پس از حدود ۵ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای راهداری و اکیپ‌های امدادی فوریت‌های پزشکی و با حضور آمبولانس حامل تیم امداد پزشکی بیمارستان رازی که شامل یک نفر ماما و دیگر پرسنل مورد نیاز هم بود، پس از انجام اقدامات اولیە، مادر و نوزاد به منظور مراقبت‌های بیشتر وارد بخش زایمان بیمارستان رازی شدند و تحت نظر این بخش قرار گرفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
تشکر از ما.
خدا بهشون اجر عطا بفرماید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان