بازدید 2804

«البشیر» تظاهرات در سودان را ممنوع کرد

کد خبر: ۸۸۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 26 February 2019
رئیس‌جمهور سودان با صدور فرمانی ضمن اعطای اختیارات گسترده به نیرو‌های نظامی، برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز و تظاهرات در این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان چهار فرمان صادر و طی آن اختیارات گسترده‌ای به نیرو‌های نظامی کشور اعطا و هر گونه تجمع و برگزاری تظاهرات را ممنوع کرد.

فرمان صادره از سوی البشیر همچنین شامل سازماندهی تعامل با ارز خارجی، ممنوعیت توزیع، انبار کردن، فروش و انتقال سوخت و کالا‌ها خارج از کانال‌های رسمی است.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، البشیر طی فرمان شماره یک خود به همه نیرو‌های نظامی اختیار ورود به ساختمان‌ها و بازرسی آن و نظارت بر هر گونه تأسیسات، بلوکه کردن اموال و پلمپ فروشگاه‌ها و مراکز تجاری که مرتکب تخلف شده اند، اعطا کرده است.

همچنین به نیرو‌های نظامی اجازه داده شده، تردد افراد و فعالیت‌های آن‌ها و نیز تردد خودرو‌ها در هر منطقه و هر زمانی در صورت مشکوک بودن، ممنوع کنند.

شمار قابل توجهی از شهروندان سودانی در سه ماه گذشته در اعتراض به شرایط اقتصادی و زندگی سخت در خیابان‌ها تظاهرات کرده و خواستار کناره‌گیری عمرالبشیر از قدرت هستند.

رئیس جمهور سودان روز جمعه ۲۲ فوریه جاری از انحلال دولت وفاق ملی و همه دولت‌های محلی در سودان و تشکیل دولتی شایسته سالار برای اتخاذ تدابیر اقتصادی اساسی خبر داد.

عمر البشیر همچنین از برقراری حالت فوق العاده در سودان به مدت یک سال خبر داد و از اعضای پارلمان سودان خواست بررسی طرحی را که به وی اجازه نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را می‌دهد، متوقف کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار