بازدید 3749

درس حقوق شهروندی هر ترم ارائه می شود

کد خبر: ۸۸۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 26 February 2019

دستیار ویژه وزیر علوم در حوزه حقوق شهروندی گفت: درس حقوق شهروندی از سال آینده هر ترم ارائه می شود و دانشجویان کاردانی و کارشناسی قبل از فارغ التحصیلی می توانند این درس را پاس کنند.

به گزارش مهر، فریدون جعفری گفت: درس اختیاری حقوق شهروندی از ترم جاری در دانشگاه ها راه اندازی و تا کنون در ۲۰ دانشگاه این درس را ارائه شده است. دانشگاه شهیدبهشتی یکی از این دانشگاهها است.

وی ادامه داد: از این به بعد هر ترم درس اختیاری حقوق شهروندی برای مقاطع کاردانی و یا کارشناسی ارائه می شود و دانشجویان قبل از فار غ التحصیلی می تواند این درس را پاس کنند.

دستیار ویژه وزیر علوم در حوزه حقوق شهروندی افزود: حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران متأثر از احکام والای اسلامی و اصول متعدد قانون اساسی در فصل حقوق ملت (از اصل ۱۹ تا ۴۲) و سایر قوانین عادی متجلی شده است.

وی ادامه داد: حق آموزش بدون تبعیض و برابر برای همه، حق داشتن دانشگاه امن برای آموزش، حق اظهار نظر آزاد در محیط دانشگاهی، حق بهره مندی از مزایای آموزشی و پژوهشی فارغ از جناح بندی و سایر تمایزات، حق دسترسی به مراجع انضباطی و انتظامی عادلانه و منصفانه و مستقل و بی طرف به عنوان مهمترین حقوق شهروندی متناسب با وظایف و ساختارهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل اشاره است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی