بازدید 4078

راهکار کمیسیون صنایع برای ساماندهی بازار خودرو

کد خبر: ۸۸۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 26 February 2019

عضو کمیسیون صنایع مجلس پیشنهاد و راهکار اعضای این کمیسیون برای ساماندهی بازار خودرو را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیمع رضا انصاری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون با وزیر «صمت» برای بررسی بازار خودرو، گفت: در این جلسه راهکاری از سوی اعضای کمیسیون برای ساماندهی بازار و کاهش قیمت خودرو مطرح شد.

وی در توضیح این راهکار، اظهار کرد: طبق این پیشنهاد مجوز واردات خودرو با منشأ ارز خارجی در حدود 10 درصد از ظرفیت تولید داخلی خودرو، صادر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: این راهکار در واقع واردات مدیریت شده خودرو با 2 شرط تامین ارز با منشا خارجی و تعیین سقف برای واردات است.

انصاری ادامه داد: منظور از تأمین ارز با منشأ خارجی برای واردات خودرو این است که برای تامین ارز نیازی به بازار ارز داخلی نباشد تا اثر منفی بر این بازار داشته باشد.

نماینده مردم داراب در مجلس تصریح کرد: به اعتقاد اعضای کمیسیون این راهکار می‌تواند اثر روانی مثبتی بر بازار خودرو داشته و در نهایت باعث کاهش قیمت خودرو شود.

انصاری اظهار داشت: طبق اطلاعات ما دولت با این پیشنهاد مخالف است اما به اعتقاد اعضای کمیسیون صنایع این پیشنهاد می‌تواند تا حدی اثر مثبتی بر بازار خودرو داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر