بازدید 2515

جذب ۳۸ درصد اساتید زن در هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها

کد خبر: ۸۸۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 25 February 2019

وزیر علوم از جذب ۳۸ درصد اساتید زن در هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها از سال ۱۳۹۶ تاکنون خبر داد.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت علوم، جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار شد.

غلامی در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: میلاد شخصیت‌های بزرگ و گرانقدر بخصوص شخصیت‌هایی که وجه معنوی بارز و تأثیرگذاری دارند، باید از صرف یک تبریک، به سمت بهره‌گیری بیشتر از این ایام حرکت کند.

وزیر علوم با بیان اینکه در مناسبت‌های معنوی کارهای مختلفی انجام می‌شود، افزود: در دانشگاه‌ها سعی می‌شود تا در مراسم و مناسبت‌ها، به توزیع منابع، ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه علمی معصومین (ع) پرداخته شود لذا باید توجه به جایگاه رفیع بزرگان به عنوان هدیه از نشست‌های مرتبط با این مناسبت‌ها، مدنظر قرار گیرد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تکرار این ایام سبب تقویت معنویات در درون و شکل‌گیری باورهای مثبت در درون افراد می‌شود، ادامه داد: توجه به این موضوعات تأثیرات ماندگاری را به دنبال دارد و سبب نهادینه‌شدن معنویات خواهد شد.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش وزارت علوم در مسئولیت‌پذیری و انجام امور در محیطی آرام مطرح کرد: در ارائه خدمات یک تکلیف شرعی داریم که براساس آن در ازای دریافت حق‌الزحمه، باید فعالیت‌ها نیز به نحو شایسته انجام شود و با دقت و ظرافت مسئولیت‌های قانونی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به توانایی بانوان در انجام امور تاکید کرد: براساس آماری که از سال ۱۳۹۶ تاکنون از اعضای هئیت علمی بانوان در دانشگاه‌ها بدست آمده است، ۳۸ درصد اساتید زن جذب هیئت‌های علمی شده‌اند و این در حالیست که جریان ورود زنان در مقطع دکتری در دانشگاه‌ها طی سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است اما چندسالی است که این امر روبه بهبود است.

وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مدیران در دانشگاه‌ها نیز در حال افزایش است، افزود: اکنون رئیس سه دانشگاه کشور زن هستند و ادامه این روند در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

غلامی با تاکید بر اینکه در وزارت علوم نگاه تبعیض جنسیتی وجود ندارد، عنوان کرد: جایگاه سیاسی و فرهنگی بانوان در کشور کمرنگ شدنی نیست و در طول تاریخ نیز سهم بانوان همیشه محفوظ بوده است اما علی رغم تلاش جهت اثبات تأثیرگذاری بانوان در کشور، نباید به سمت سهم‌خواهی حرکت کرد زیرا این امر ممکن است نتایجی داشته باشد که در شأن زنان و کشور ما نباشد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل