بازدید 4720

افزایش ادعاها درباره «حضور البغدادی در غرب عراق»

کد خبر: ۸۸۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 26 February 2019

بعد از ادعای منابع امنیتی، یک کارشناس عراقی نیز اعلام کرد که سرکرده اصلی داعش به همراه چند فرمانده دیگر این گروه در غرب عراق است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، خبرها و شایعات درباره فرار «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش از سوریه به عراق طی روزهای گذشته در حال افزایش است.

پس از آنکه اول اسفندماه یک منبع امنیتی عراق به رسانه‌های این کشور گفت که سرکرده گروه تروریستی داعش در غرب این کشور حضور دارد (+)، امروز نیز «هشام الهاشمی» کارشناس مسائل راهبردی عراقی صحت این اخبار را تأیید و تأکید کرد که البغدادی وارد عراق شده است.

الهاشمی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «البغدادی وارد عراق شده و مشخصا در [استان] الانبار و در یکی از مناطق جزیره راوه یا غرب الثرثار حضور دارد».

یک منبع اطلاعاتی نیز به این پایگاه خبری گفت که البغدادی به همراه مهمترین فرماندهان داعش به صورت مخفیانه وارد مناطق بیابانی الانبار در غرب عراق شده است.

وی با بیان اینکه البغدادی در حال حاضر در منطقه «الحسینیات» حضور دارد، اعلام کرد که وی در تلاش است عناصر داعش را سازماندهی و از مناطق بیابانی الانبار به عنوان اردوگاه جدید این گروه استفاده کند.

هفته گذشته نیز خبرگزاری «پترا» اردن به نقل از منبع امنیتی عراقی مدعی شده بود که نیروهای آمریکایی در منطقه بسیار کوچکی که بیش از هفت کیلومتر مربع وسعت ندارد، البغدادی و «وزرای» او را به محاصره خود درآورده‌اند.

روزنامه انگلیسی «ایندپندنت» هم سه‌شنبه 19 فوریه به نقل از یک مسئول بلندپایه در سرویس امنیت ملی عراق گزارش داد که بر اساس اطلاعات موجود، البغدادی زخمی نشده و به قتل نرسیده است.

این مسئول گفت که «یک گروه ویژه در پی او هستند ولی هنوز نشانه‌ای پیدا نکرده‌اند که از حضورش در منطقه عملیاتی شرق سوریه حکایت داشته باشد».

خبرگزاری دولتی اردن «بترا» 27 بهمن ماه گذشته به نقل از یک منبع امنیتی عراق مدعی شد که البغدادی و پنج نفر از وزرای دولت خوانده آن در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه تحت محاصره قرار دارند.

این منبع با بیان اینکه عناصر داعش در آخرین پایگاه آن در سوریه در یک منطقه کوچک در دیرالزور تحت محاصره هستند، اظهار داشت که نیروهای عراقی در راستای مقابله با نفوذ تروریست‌ها، هرگونه تحولاتی را در مناطق مرزی خود با سوریه رصد می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها