بازدید 2468

تصمیم شهردار تهران برای کاهش هزینه‌های شهر

کد خبر: ۸۸۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 24 February 2019

خزانه‌دار شورای اسلامی پایتخت گفت: شهردار تهران باید نسبت به انجام کاهش جدی هزینه‌های جاری و اهتمام در جلب و جذب صاحبان سرمایه ‌ها در تامین منابع شجاعانه تصمیم بگیرد.

به گزارش مهر، سیدحسن رسولی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران به استناد به اجرای ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها، گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ را در شش ماهه اول را قرائت کرد.

وی گفت:‌ شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی شش ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۸۷هزار و۱۴۷ میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین اعلام کرد: ‌شهرداری تهران در برش عملکردی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ توانسته مبلغ ۶۲هزار و۷۹۳ میلیارد ریال یعنی ۷۲ درصد را تحصیل کند و با اعلام مبلغ ۱۴هزار و ۳۴ میلیارد ریال هزینه در شش ماهه معادل ۱۷ درصد مصارف خود را منظور کرده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره تفاوت درصدهای درآمد و هزینه در شش ماه نخست سال جاری، گفت:‌ تفاوت این دو ناشی از تقدم و تاخری است که در فرایند ابلاغ اعتبار و ثبت اسناد است. عدم تعادل درآمد و هزینه چالش جدی است و باید چاره اندیشی در این باره داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ شهردار تهران باید نسبت به انجام کاهش جدی هزینه‌های جاری و اهتمام در جلب و جذب صاحبان سرمایه ‌های در تامین منابع بر اساس راهبرد حفظ حقوق سرمایه‌گذاران شجاعانه تصمیم بگیرد. متاسفانه در شش ماه نخست سال نسبت به جذب سرمایه گذار توفیقی نداشتیم.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: گزارش درآمد و هزینه شش ماه نخست شهرداری تهران علاوه بر انتشار در سامانه شفافیت برای وزیر کشور نیز ارسال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل