بازدید 7719
۷
محمد کشتی آرای در گفت وگو با «تابناک اقتصادی»؛

بازار سکه به تصمیم FATF روی خوش نشان نداد

اولین روز کاری هفته، بر خلاف روز پنج شنبه، شاهد روند افزایشی در بازار سکه تهران بودیم. گرانی سکه در حالی کلید خورده است که نرخ جهانی  طلا به طور متوسط نسبت به هفته قبل، با کاهش قیمت همراه بوده است، اما افزایش نرخ ارز و در کنار رشد تقاضا در بازار، گرانی سکه را رقم زده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 23 February 2019

تابناک اقتصادیاولین روز کاری هفته، بر خلاف روز پنج شنبه، شاهد روند افزایشی در بازار سکه تهران بودیم. گرانی سکه در حالی کلید خورده است که نرخ جهانی  طلا به طور متوسط نسبت به هفته قبل، با کاهش قیمت همراه بوده است، اما افزایش نرخ ارز و در کنار رشد تقاضا در بازار، گرانی سکه را رقم زده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز شنبه چهارم اسفندماه ۹۷، شاهد رشد نرخ سکه از ابتدای روز بودیم. روندی که محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران معتقد است به دلیل افزایش تقاضا در بازار به وجود آمده است، در نتیجه شاهد حباب ۵۰۰ هزار تومانی سکه طرح جدید در بازار امروز هستیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو خبرنگار تابناک اقتصادی پیرامون روند بازار اظهار داشت: روز گذشته در معاملات تلفنی و کانالی شاهد روند کاهشی نرخ سکه بودیم. تا جاییکه هر قطعه سکه امامی به نرخ ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم رسیده بود. اما با شروع بازار امروز، در ابتدای صبح نرخ سکه امامی به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و هر چه به میانه روز نزدیک شدیم، شاهد افزایش قیمت سکه در بازار بودیم. تا جاییکه در میانه امروز، نرخ سکه امامی به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم رسید و در حال حاضر (تنظیم این گزارش) هر قطعه سکه امامی به رقم ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی آرای سکه

به گفته این فعال بازار طلا و سکه، بازار امروز بر خلاف انتظار‌ها یعنی کاهش قیمت‌ها به دلیل تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی، با افزایش قیمت‌ها مواجه شد که می‌توان دلیل آن را افزایش تقاضا در کنار رشد نرخ ارز دانست. هرچند بهای جهانی طلا به طور متوسط نسبت به هفته قبل، با کاهش همراه بوده است. اما آنچه مسلم است بازار نسبت به تعلیق ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی واکنش غیرقابل پیش بینی نشان داد.

به گفته محمد کشتی آرای در حال حاضر، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با رشد قیمت به رقم ۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) نیز با رشد حدود ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای روز، به قیمت ۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان معامله می‌شود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲,۶۳۰,۰۰۰  تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم ۱,۷۰۵,۰۰۰ تومان رسیده ست. همچنین در هر سکه یک گرمی در حال حاضر، ۸۴۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.  هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۳۷ هزار تومان می‌باشد.  هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران،  یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که اونس جهانی طلا در آخرین معاملات بازار فلزات گران بها، به رقم ۱۳۲۸ دلار رسیده است که به طور میانگین نسبت به هفته گذشته، ۱۴ دلار کاهش داشته است. کشتی آرای نرخ امروز هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد تهران را در محدوده ۱۳۶۵۰ و ۱۳۷۰۰ تومان بیان کرد.

عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در خصوص حباب سکه نیز به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: امروز حباب سکه با افزایش مواجه شده و در حال حاضر با توجه به نرخ جهانی طلا و ارز، به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که هفته گذشته به ۳۷۰ هزار تومان رسیده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
یکی ترمز ربع سکه رو بکشه که چسبید به قیمت نیم سکه و تمام
با توجه به قیمت جهانی طلا و دلار 13700 تومانی این نرخ معقول است .500 هزار تومان هم مالیات ارزش افزوده است نه حباب که همیشه وجود خواهد داشت.
عزیز همین لحظه سکه حباب منفی 700 تومنی داره
این آدم رو عوض کنید بره استراحت کنه
حباب میترکه
بعد عید با به صفر رسیدن فروش نفت قیمت سکه دها برابر میشه
ارز رو پایین بیارید سکه و طلا هم پایین میاد.
ما که نفهمیدیم طلا ی جهانی میره بالا سکه میره بالا روزی که طلای جهانی میاد پایین تقاضا زیاد میشه باز میره طلا بالاتصویب .FATF به تاخیر میفته میره بالا . به ایران مهلت داده میشود باز طلا میره بالا.اگر FTAF در مصلحت نظام تصویب بشه باز هم حتما میره بالا.آقایان فکر نمیکنند که شاید طلا وسکه فروشآن خودشون موقعی که علتی برای پایین اومدن طلا پیش میاد صوری تقاضا را افزایش میدن تا منفعت های نجومی ببرن و قیمت افت نکنه که هیچ.بالا هم بره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی