بازدید 2448

توافقی برای خاتمه دادن به جنگ تجاری

کد خبر: ۸۸۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 23 February 2019

چین توافق کرده است به عنوان بخشی از مذاکرات تجاری بین پکن و واشنگتن، برای خاتمه دادن به جنگ تجاری بین دو کشور، تا ۱.۲ تریلیون دلار کالا از آمریکا خریداری کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز جمعه سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد چین توافق کرده است به عنوان بخشی از مذاکرات تجاری بین پکن و واشنگتن، برای خاتمه دادن به جنگ تجاری بین دو کشور، تا ۱.۲ تریلیون دلار کالا از آمریکا خریداری کند.

همچنین سی‌ان‌بی‌سی  گزارش داد احتمالا ترامپ و رییس‌جمهور شی جین‌پینگ در اواخر مارچ در فلوریدا دیدار خواهند کرد.

در گزارش سی‌ان‌بی‌سی آمده است که طرفین هنوز در مساله‌ای که برای آمریکا کلیدی به حساب می‌آید، از هم فاصله زیادی دارند؛ انتقال دارایی‌های معنوی.

مذاکره‌کنندگان هفته گذشته در واشنگتن دیدار کردند و قرار است جمعه شب به وقت آمریکا (صبح شنبه به وقت تهران) معاون نخست‌وزیر چین، لیو هی، در دفتر ریاست‌جمهوری، با ترامپ دیدار کند. این دیدار امید به دست‌یابی به توافق تجاری قبل از ضرب‌العجل ۱ مارچ را، که تعرفه‌های آمریکا برای کالاهای چینی از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، بیشتر می‌کند.

دو عضو از نمایندگان تجاری چین که نام‌های خود را ذکر نکردند، به رویترز خبر دادند که اطلاع ندارند بعد از روز جمعه هم مذاکرات ادامه می‌یابد یا خیر. طبق گفته یکی از کارکنان هتلی که گروه تجاری چین در آن مستقر هستند، آنها طبق برنامه، روز شنبه واشنگتن را به مقصد پکن ترک خواهند کرد.

رویترز روز چهارشنبه در گزارش انحصاری خود اعلام کرد که دو طرف مشغول طرح‌ریزی برای توافقی بر روی مسائل ساختاری هستند و پیش‌نویسی برای ۶ تفاهم‌نامه در مورد اصلاحات پیشنهاد شده به چین را آماده می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی