بازدید 4216

زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند

کد خبر: ۸۸۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 23 February 2019
نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده مصوب کردند که زائران اربعین که از ۲۴ شهریور تا ۱۲ آبان ۹۸ از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۸، تبصره ۱۱ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، در سال ۱۳۹۸، عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب ۲۴/۱۲/۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود.

نمایندگان مقرر کردند که افراد مرزنشین به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستا‌ها و شهر‌های مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع با فرمانداران شهرستان‌های مرزی است.

طبق این مصوبه، زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال ۱۳۹۸ تا دوازدهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف می‌باشند.

همچنین سازمان تعزیرات حکومتی موظف شد با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شناسائی اموال، دارایی‌ها و وجوه نقدی و سپرده‌های بانکی محکومان تعزیرات حکومتی که احکام آن‌ها صادر و تا پایان سال ۱۳۹۷ به مرحله اجراء در نیامده و معوق باقی مانده است، اقدام و درآمد حاصله را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل