بازدید 3366

دفاع رئیس آمریکایی FATF از عربستان

واکنش رئیس آمریکایی گروه ویژه اقدام مالی به قرارگرفتن نام عربستان در لیست سیاه پولشویی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد این گروه نیز همچون بسیاری از نهادهای بین‌المللی هدف سیاسی‌کاری‌های آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰ 23 February 2019

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در ظاهر نهادی تخصصی به‌منظور مقابله با فعالیت‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم شناخته می‌شود اما برخی تحلیلگران نسبت به استفاده ابزاری از این نهاد برای پیشبرد اهداف سیاسی اعضای اصلی این نهاد از جمله آمریکا هشدار می‌دهند.

واکنش رئیس آمریکایی این گروه به قرار گرفتن عربستان با آن‌همه سابقه تأمین مالی تروریسم در لیست سیاه پولشویی و تأمین مالی تروریسم اتحادیه اروپا نشان می‌دهد کارگروه ویژه اقدام مالی نیز همچون بسیاری از نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا قرار گرفته است و موضوع پیوستن ایران به مقررات و کنوانسیون‌های درخواستی این نهاد باید با دقت و حساسیت بیشتری بررسی شود.

جالب این است مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا، وزارتخانه‌ای که مسئول مستقیم اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران است در رأس گروه ویژه اقدام مالی قرار گرفته است.

مارشال بلینگسلی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که ریاست FATF‌ را به‌عهده دارد بدون اشاره به نام عربستان گفت: لیست سیاهی که اتحادیه اروپا از کشورهای حامی پولشویی و تأمین مالی تروریسم تهیه کرده است بر کارکردهای گروه ویژه اقدام مالی تأثیر منفی می‌گذارد.

اتحادیه اروپا اخیراً فهرست سیاه پولشویی خود را که شامل 16 کشور بود به 23 کشور افزایش داد و کشورهای متحد آمریکا از جمله عربستان، پاناما و چهار قلمروی تحت حاکمیت آمریکا در این فهرست قرار گرفته‌اند.

بلینگسلی که پس از برگزاری نشست FATF‌ در پاریس سخن می‌گفت افزود برخی کشورها نسبت به لیست سیاه اتحادیه اروپا ابراز نگرانی شدید کرده‌اند. لیست‌های سیاه و خاکستری موضوعات بسیار حساسی هستند و باید با دقت و بر پایه روشی شفاف و غیرقابل اشکال تهیه شوند.

وی مدعی شد کارگروه ویژه اقدام مالی ده‌ها هزار ساعت برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم وقت گذاشته است و فقط این سازمان است که باید در مورد این موضوعات نقش محوری داشته باشد.

این گروه در نشست امروز خود تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تا ژوئن 2019 تمدید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار