بازدید 3517

ولیعهد سعودی با رییس جمهوری چین دیدار کرد

کد خبر: ۸۸۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 22 February 2019
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که روز پنجشنبه در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیداری دو روزه وارد پکن شد، امروز جمعه با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا بن سلمان که هنوز به دلیل قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار اهل این کشور در ترکیه و کشتار کودکان بی گناه یمن، زیر فشار‌های بین المللی قرار دارد تور آسیایی خود را بعد از پاکستان و هند، شامگاه امروز جمعه در پکن به پایان برد.
شی جین پینگ رییس جمهوری چین در این دیدار تاکید کرد: چین از خواست مردم خاورمیانه برای صلح و از تلاش کشور‌های منطقه برای اصلاحات حمایت می‌کند.
او گفت: چین مایل است به جست و جوی راه مدیریت خاورمیانه بر پایه کمک به توسعه صلح پرداخته و از طریق ساخت مشترک کمربند و جاده، همکاری منطقه‌ای را تقویت بخشیده و پایه صلح و ثبات منطقه را تحکیم کند.
ولیعهد سعودی نیز در این دیدار گفت که عربستان مایل است در ساخت مشترک کمربند و جاده شرکت کرده و با پیوند رویای ۲۰۳۰ خود با پیشنهاد کمربند و جاده، همکاری‌های علمی دو کشور در زمینه‌های مختلف را تقویت بخشد.
کارشناسان معتقد هستند آل سعود قصد دارد از طریق سرمایه گذاری در کشور‌های آسیایی و حتی بخشش پول به برخی از کشور‌ها مانند پاکستان بر مضوعاتی مانند حقوق بشر، کشتار کودکان بی گناه یمن و همچنین اذیت و آزار زنان در این کشور سرپوش بگذارد.
شرکت نفت آرامکو عربستان در همین راستا امروز (جمعه) قرارداد همکاری برای ایجاد یک شرکت مشترک به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با چین امضا کرد.
همزمان با سفر ولیعهد سعودی به چین، رسانه‌های شرق آسیا گزارش کردند که دیپلمات‌های عربستانی در جستجوی دو خواهری هستند که از دست آل سعود گریخته و در مسیر سفر به استرالیا وارد فرودگاه هنگ کنگ شده اند.
مدتی است که مساله فرار زنان عربستانی از این کشور برای زندگی در مکانی بدور از تنش‌های سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و هر روز اخباری از گوشه و کنار در این باره منتشر می‌شود.
دختران عربستانی بر اساس گفته وکیل آن‌ها می‌خواسته اند پس از پنج ماه اقامت در هنگ کنگ به هر شکل به استرالیا بروند، اما بلیت پرواز آن‌ها لغو شده و آن‌ها را تحت فشار گذاشته اند تا با یک پرواز به ریاض برگردند.
آن‌ها می‌گویند که به دنبال امنیت هستند و وکیلشان مدعی شده که کنسول و معاون کنسولی عربستان در فرودگاه هنگ کنگ در تعقیب آن‌ها بوده اند ادعایی که این رسانه می‌گوید کنسولگری عربستان در هنگ کنگ حاضر به موضع گیری درباره آن نشده است.
بن سلمان همچنین امروز از دیوار چنین بازدید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل