بازدید 4246

چین: «برجام» باید به صورت جامع و موثر اجرا شود

کد خبر: ۸۷۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 19 February 2019

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در نشست هفتگی اظهار داشت، پکن به شدت از تلاش‌های کشورهای اروپایی در حفظ برجام و «اینستکس» حمایت می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران مجدد وجود «برجام» را به نفع صلح و ثبات در غرب آسیا خطاب کرد.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران حاضر در نشست هفتگی درباره «اینستکس» (سامانه حمایت از تجارت با ایران) که طرح پیشنهادی وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس است، اظهار داشت: «چین به شدت از تلاش‌های کشورهای اروپایی در حفظ برجام و ایجاد ابزاری جهت حمایت از مبادلات تجاری با ایران حمایت می‌کند.»

وی در ادامه اظهار داشت: «این امر نشان دهنده عزم طرف اروپایی برای حفاظت چند جانبه از برجام است. چین از تلاش‌های آن‌ها در حفظ همکاری با ایران و راه اندازی زودهنگام اینستکس و گشایش آن برای طرف‌های ثالث جهت توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی عادی بین جامعه بین‌الملل و ایران حمایت می‌کند. ما همچنین از نقش برجسته اتحادیه اروپا در حمایت از برجام با ابزار سیاسی و دیپلماتیکش حمایت می‌کنیم.»

دیپلمات چینی افزود: «چین معتقد است برجام، که نتیجه مهم چند جانبه تایید شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است، باید به صورت جامع و موثر اجرا شود. این توافق در خدمت صلح و ثبات در خاورمیانه، رژیم منع گسترش سلاح‌های اتمی و منافع مشترک جامعه بین‌الملل خواهد بود.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در خاتمه سخنان خود گفت: «امیدواریم که تمام طرف‌های درگیر در برجام با برخورداری از چشم‌انداز کلی و طولانی مدت جهت حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک این مسئله، بتوانند با یکدیگر جهت حفظ برجام همکاری کنند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی