بازدید 4411
سردار غیب‌پرور خبر داد

50 هزار گروه جهادی در کشور فعال می‌شود

کد خبر: ۸۷۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 18 February 2019

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از هدفمندسازی خدمات بسیجیان جهادگر در طرح اعتلای بسیج خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، 50 هزار گروه جهادی در سراسر کشور فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار غلام‌حسین غیب‌پرور امشب پس از رونمایی از مستند «نامه‌ای از دمشق» با موضوع زندگی شهید دهه هفتادی سمنان، شهید «عباس دانشگر» از رزمندگان مدافع حرم و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از مستند را مشاهده کردم و کسانی که این مستند را ساختند، از طبقه و نسل جوان هستند و در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی موفق‌تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: آنچه از این شهید دهه هفتادی و سرافراز اسلامی می‌بینیم، حکمت و معرفت هست و انسان با دیدن چنین شهیدانی مالامال از جریان خیلی عمیق فکری و معنوی را می‌بیند و همه شهیدان در نقطه اوج قرار گرفته‌اند و خیلی خوب است تا با زبان هنر، شهیدان را به نسل جوان و عموم مردم بشناسانیم و این مستند جزو آثار موفق هنری و معرفتی در کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: از دو سال گذشته تا امروز مسیری را انتخاب کرده‌ایم تا طرح‌های اعتلای بسیج به‌خوبی اجرایی شود؛ این طرح‌ها روی ریل خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفته است و به عبارت دیگر، بسیج و حیات و تعالی آن را در خدمت به مردم می‌دانیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه ملت ایران مردم‌سالاری دینی را پذیرفته‌اند و راه استمرار و حیات مبارک انقلاب اسلامی در حضور مردم در صحنه است، گفت: خدمت به مردم از مهم‌ترین وظایف بسیج محسوب می‌شود.

وی افزود: ازجمله طرح‌های اعتلای بسیج، راه‌اندازی گروه‌های جهادی بوده و طی دو سال، شمار گروه‌های جهادی بسیج از 6 به 11 هزار گروه افزایش یافته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: برنامه اخیر ما برای گروه‌های جهادی این است تا به ازای هر پایگاه مقاومت بسیج، یک گروه جهادی ایجاد شود.

غیب‌پرور با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشور فعال است که به همین تعداد نیز باید گروه جهادی برای رفع مشکلات مردم ایجاد شود، تصریح کرد: گروه‌های جهادی در هر محله‌ای مستقر می‌شوند و از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند تا جامعه به‌صورت یکپارچه با قشر خدمت رسان مخلص، بی‌مزد و بی‌هیاهو همراه شوند و مشکلاتشان بررسی شود.

وی تصریح کرد: در خصوص بسیج جامعه پزشکی هم همین است و خدمات درمانی در قالب گروه‌های جهادی پیگیری می‌شود و در سفر استان سمنان نیز طرح‌های اعتلای بسیج در این استان بررسی و هدف‌گذاری قوی برای سال آینده انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اثربخشی بیشتر گروه‌های جهادی در این است که به هر گروه جغرافیای هدف همچون یک روستا یا منطقه‌ای از یک شهر را به مدت سه تا پنج سال تحویل دهیم و خدمات بریده‌بریده از میان برداشته و خدمت‌رسانی مستمری انجام شود.

غیب‌پرور اضافه کرد: اگر یک گروه جهادی بتواند سه تا پنج سال به یک روستا، منطقه، محل یا شهری متصل شود، هم خدمات‌دهنده می‌داند باید چه کاری انجام دهد و هم خدمات‌گیرنده از آغاز و پایان و نوع خدمات مطلع خواهد بود.

وی تصریح کرد: خدمات گروه‌های جهادی در این شرایط تعریف‌شده، هدفمندتر و مؤثرتر ارائه خواهد شد و باید گروه‌های جهادی جغرافیای کاری خود را بدانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حجم فوق‌العاده‌ای از خدمات از سوی گروه‌های جهادی در سراسر کشور بدون هیاهو انجام می‌شود و بسیجیان جهادگر بی‌سروصدا در راه خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

غیب‌پرور با بیان اینکه نیاز کشور به خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی بیش از زمان کنونی است، گفت: به‌عنوان بسیجی هم قصد داریم در جامعه الگوسازی شود و هم کار جهادی صورت گیرد و این امر روزبه‌روز توسعه پیدا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار