بازدید 4732

آخرین وضعیت درمانی جاسوس جنجالی در انگلیس

کد خبر: ۸۷۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 18 February 2019

جاسوس سابق و دوجانبه روس تباری که به گفته مقامات انگلیس، مارس گذشته در سالزبری با گاز اعصاب مورد سوءقصد قرار گرفت، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در منزل خود تحت مراقبتهای ویژه پزشکی قرار دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «ساندی تایمز» چاپ انگلیس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که «سرگئی سکریپال» جاسوس سابق و دوجانبه روس تبار به دلیل وخیم شدن وضعیت جسمانی اش در منزل خود تحت درمان و مراقبت ویژه پزشکان قرار گرفته است و این نگرانی وجود دارد که وی هرگز از تبعات این مسمومیت شیمیایی ادعایی به طور کامل خلاصی نیابد.

این منبع اطلاعاتی همچنین به روزنامه ساندی تایمز گفت: «وضعیت سلامتی او [سرگئی سکریپال] بدتر شده است و در منزل خود مراقبتهای درمانی دریافت می کند. هیچ کسی نمی داند که برای او چه اتفاقی افتاده است زیرا هنوز در مورد تأثیر گاز اعصاب در طولانی مدت اطلاعات اندکی وجود دارد».

گفتنی است که سرگئی سکریپال و دختر وی، یولیا مارس گذشته بر روی نیمکتی در یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس در بیهوشی کامل پیدا شده و به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. سرگئی و دخترش پس از چند روز بستری ومداوا، از بیمارستان مرخص شدند.

در همین ارتباط، دولت انگلیس مقامات مسکو را به هماهنگ سازی این حمله شیمیایی که به ادعای کارشناسان انگلیسی با عامل گاز اعصاب (A۲۳۴) انجام شده است، متهم می کنند. مقامات لندن حتی پا را فراتر گذاشته و ادعا کردند که دو مظنون اصلی در این پرونده با نامهای «الکساندر پتروف» و «روسلان باشیروف» برای سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه فعالیت می کنند.

این در حالی است که مسکو به شدت این اتهامات را رد کرده و مقامات لندن را به عدم همکاری در انجام تحقیقات این پرونده و اتهام زنی بدون ارائه شواهد و ادله محکمه پسند محکوم می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل