بازدید 4514

شواهد تبانی ستاد ترامپ با روسیه قانع‌کننده است

کد خبر: ۸۷۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 18 February 2019

«آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که «شواهد بسیار قانع کننده ای» درباره تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 با روسیه وجود دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اظهارات شیف در تضاد با گفته های «ریچارد بر» رئیس جمهوریخواه کمیته اطلاعات سنا قرار دارد که اعلام کرد هیچ شواهدی دال بر تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه یافت نشده است.

شیف در گفت وگو با شبکه سی.ان.ان تاکید کرد: شواهد درباره تبانی را می توان به عیان دید؛ شواهدی بسیار قانع کننده، اما مشاهده شواهد تبانی با اثبات تخلف تفاوت دارد.

سناتور «بر» هفته گذشته گفته بود که کمیته تحت ریاست وی «هیچ چیزی که نشان دهد تبانی میان روسیه و ترامپ وجود داشته، به دست نیاورده است». اما «مارک وارنر» سناتور دموکرات و معاون کمیته اطلاعات سنا در اعتراض به این اظهارات گفت که وی با «بر» مخالف است.

شیف که ریاست تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در مورد تبانی ترامپ و روسیه را برعهده دارد، از دیدار مقام های ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها در برج ترامپ در سال 2016 به عنوان شواهد تبانی نام برد.

شیف همچنین در یک نمونه دیگر به گفت وگوهای «مایکل فلین» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا با «سرگئی کیسیلیاک» سفیر پیشین روسیه در دوره انتقال قدرت به ترامپ اشاره کرد.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درخصوص تبانی ترامپ و روس ها و دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 است و تاکنون شماری از نزدیکان ترامپ با وی همکاری کرده اند. هنوز تحقیقات وی پایان نیافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل