بازدید 3492

ترامپ هراقدام برای‌لغو وضعیت‌اضطراری را وتو می‌کند

کد خبر: ۸۷۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 February 2019

مشاور عالی کاخ سفید در سخنانی به طور تلویحی اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا هر اقدام قانونگذاران کنگره برای لغو وضعیت اضطراری ملی را وتو خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، با اعلام وضعیت اضطراری ملی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در جمعه گذشته که با هدف تحت فشار گذاردن کنگره برای تصویب بودجه ۸ میلیارد دلاری «دیوار مرزی مکزیک» صورت گرفت، «استفان میلر» مشاور عالی کاخ سفید با اشاره به عزم ترامپ برای حفاظت از مرزهای آمریکا به طور تلویحی گفت که رئیس جمهور هر گونه اقدام از سوی قانونگذاران برای لغو این وضعیت اضطراری ملی را وتو خواهد کرد.

میلر در گفتگو با خبرگزاری فاکس نیوز با ادعای اینکه آمریکا در «معرض تهدید» قرار دارد، گفت: «بدیهی است که رئیس جمهوری بخواهد از وضعیت اضطراری ملی اعلام شده حراست کند».

مشاور عالی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ آمادگی مقابله با تصمیم کنگره [برای لغو وضعیت اضطراری ملی] را دارد، گفت که «تضمین می کند رئیس جمهوری آمریکا از اعلامیه وضعیت اضطراری حمایت خواهد کرد».

میلر در ادامه سخنان خود با اشاره به «تهدید موجود در آمریکا» متذکر شد که چنانچه رئیس جمهور «نتواند از کشور دفاع کند»، پس وی «به سوگند ریاست جمهوری خود عمل نکرده است».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار