بازدید 14415
پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت: گرانی خودرو ربطی به فرمول وزارت صمت ندارد/ چرا دلار این روز‌ها دوباره بر موج افزایشی سوار شده است؟ / نفت ایران در سال ۲۰۱۸ چند دلار فروخته شد؟ / قاضی‌پور: افراد خاص باعث گرانی قیمت مرغ شدند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عبده تبریزی: بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصرند، ایران صادرکننده بنزین و گازوئیل شد، قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها دو برابر شد، سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری عربستان در پاکستان، وفور گوشت را ایجاد می کنیم، 85.5 میلیارد دلار، بدهی لبنان در سال 2018، تخلیه سود زمستانه اوراق مسکن و فراخوان ۴۳۷ هزار به‌دلیل ریسک آتش‌سوزی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 February 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عبده تبریزی: بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصرند، ایران صادرکننده بنزین و گازوئیل شد، قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها دو برابر شد، سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری عربستان در پاکستان، وفور گوشت را ایجاد می کنیم، 85.5 میلیارد دلار، بدهی لبنان در سال 2018، تخلیه سود زمستانه اوراق مسکن و فراخوان ۴۳۷ هزار به‌دلیل ریسک آتش‌سوزی را در بر دارد.

وزیر صنعت: گرانی خودرو ربطی به فرمول وزارت صمت ندارد

رضا رحمانی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه فرمولی که وزارت صمت برای ارزانی خودرو به کار برده به گرانی دوباره در بازار منجر شده است، گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به راهکار لازم برای کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: تولید خودرو باید افزایش پیدا کند تا با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند. وی افزود: تاکنون تسهیلاتی به قطعه‌سازان پرداخت نشده است. در صورتی که این تسهیلات پرداخت شود، تولید افزایش پیدا می‌کند و بازار خودرو ساماندهی می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره نحوه توزیع گوشت در بازار، خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع از وزیر جهادکشاورزی سؤال شود. /خانه ملت

فراخوان ۴۳۷ هزار به‌دلیل ریسک آتش‌سوزی

شرکت هوندا وادار به فراخوان ۴۳۷ هزار دستگاه از پیکاپ‌های «ریجلاین» و سواری‌های «آکورد» و «تی‌ال‌ایکس» در آمریکا به‌ دلیل ریسک آتش‌سوزی شده است. شاید این نوع فراخوان‌ها در صنعت خودرو عادی باشد، اما دلیل این فراخوان هوندا، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا (NHTSA) می‌گوید قرار گرفتن در معرض اسیدها از جمله مایع شوینده کارواش‌ها می‌تواند منجر به ترک خوردن در پمپ سوخت این خودروها شود که همین امر می‌تواند افزایش ریسک آتش‌سوزی را در پی داشته باشد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ هوندا پیشتر با نمایندگی‌ها پیرامون این فراخوان تماس گرفته و به‌زودی مالکان خودروهای تحت‌تأثیر را نیز آگاه خواهد کرد. ریجلاین‌های مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، آکورد مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و تی‌ال‌ایکس‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت‌تاثیر این نقص فنی هستند و هوندا گفته در صورت نیاز اقدام به نصب درپوش جدید پمپ سوخت خواهد کرد. این فراخوان از هفتم مارس آغاز می‌شود و البته تمامی تعمیرات رایگان خواهد بود.

ریزش شاخص کل بورس با افزایش عرضه‌ نسبت به تقاضا

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با کاهش ۹۵۸ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۱۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷۷ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۲۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۳۲ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۶۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۲ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۳۸ واحد کاهش معادل ۰.۷۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۲ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۳ واحد کاهش معادل ۰.۶۴ درصد به رقم ۱۱۵ هزار و ۹۷۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۳۲ واحد کاهش معادل ۰.۵۶ درصد همراه بود و عدد ۳۰۶ هزار و ۵۶۱ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس

عبده تبریزی: بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصرند

عضو شورای عالی بورس با اشاره به روش‌های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: رشد نقدینگی در نحوه تأمین مالی شرکت‌ها موثر است. در این سال‌ها شبه پول رشد داشته و در اینکه بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصر هستند شکی نیست. حسین عبده تبریزی اظهار کرد: تنگنای اعتباری بانک‌ها، افزایش نیاز به نقدینگی، نیازهای دولت و پروژه‌های عمومی عوامل علاقه به ابزارهای بازار سرمایه در این روزهاست. دولت در این روزها از بازار سرمایه بیشتر استفاده می‌کند.

ایران صادرکننده بنزین و گازوئیل شد

معاون وزیر نفت از آغاز صادرات بنزین و نفت گاز (گازوئیل) خبر داد. علیرضا صادق آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: در حال حاضر بنزین و گازوئیل را صادر و در بورس هم عرضه می‌کنیم. وی درباره کشورهای مقصد توضیح داد: مقصد صادرات، کردستان عراق، عراق، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه دریای خزر هستند. البته به کشورهای حاشیه دریای خزر بیشتر سوخت هوایی، نفت سفید و نفت گاز صادر می‌شود. مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی میزان صادرات را اعلام نکرد. بر اساس این گزارش، صادق‌آبادی در آخرین نشست خبری خود از خودکفایی ایران در تولید بنزین و قطع واردات این فرآورده نفتی از مهرماه خبر داده بود.

نفت ایران در سال 2018 چند دلار فروخته شد؟

اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه ژانویه 2019 (دی97) با یک دلار و 45 سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن به 56.29 دلار رسید. بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه دسامبر 54.46 دلار به فروش رسیده بود. بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت تمامی انواع نفت‌های اوپک در این ماه افزایش یافته است که بیشترین افزایش به نفت اکوادور تعلق دارد. متوسط قیمت نفت ایران طی سال 2017  برابر با 49.60 دلار به ازای هر بشکه و در سال 2018 نیز 65.85 دلار در هر بشکه عنوان شده است. همچنین متوسط قیمت نفت ایران در ژانویه 2019 برابر با 56.29 دلار برآورد شده است. نفت ایران در سال 2015 نیز معادل 48.80 دلار در هر بشکه فروخته شده است. متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه ژانویه با یک دلار و 80 سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 58.74 دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه دسامبر 56.94 دلار در هر بشکه بوده است. نفت عربستان نیز با یک دلار و 39 سنت افزایش 59.63 دلار در هر بشکه فروخته شد.

قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها دو برابر شد

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت نفت را مجاز کردند قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها را به دو برابر افزایش دهد. نمایندگان مجلس با ۱۳۰ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر به پیشنهاد گرمابی نماینده نیشابور به عنوان بند الحاقی به تبصره ۱ رأی دادند که بر اساس آن وزارت نفت مجاز است قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها را از ۱۳۲ تومان به ۲۶۰ تومان افزایش دهد. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس پس از تصویب این پیشنهاد تأکید کرد که این مصوبه مربوط به خوراک پتروشیمی‌ها نیست بلکه به سوخت آنها مربوط است.

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری عربستان در پاکستان

«هارون شریف» رئیس شورا سرمایه گذاری پاکستان گفت: انتظار می رود عربستان سعودی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در پاکستان را در سفر شاهزاده محمد بن سلمان از اسلام آباد اعلام کند. همچنین عربستان سعودی و امارات متحده عربی هم در ماه های اخیر بیش از ۳۰ میلیارد دلار وام و سرمایه گذاری را به پاکستان برای مدیریت روند افزایشی کسری حساب جاری این کشور ارائه کرده اند. «شریف» گفت: انتظار می رود سرمایه گذاری عربستان بر پایه علاقه مندی سرمایه گذاران بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار باشد.

وی پیش از این گفته بود که پاکستان انتظار سرمایه گذاری تقریبا ۱۵ میلیارد دلاری از عربستان را در سه سال آینده دارد و انتظار تقریبا ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری از سوی عربستان، امارات و چین بین سه تا ۵ سال آینده در پاکستان می رود. بر همین اساس، رئیس اتاق بازرگانی مشترک پاکستان-عربستان گفت: علاوه بر پروژه پالایشگاه نفت، انتظار می رود ۱۰ میلیارد دلار دیگر در بخش های دیگری به غیر از نفت و گاز سرمایه گذاری شود که در مجموع به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید. حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از قرارداد در دیدار ملک سلمان از پاکستان نهایی خواهد شد. به نقل از ایبنا؛ بر پایه این گزارش، شرکت های بزرگ سعودی از جمله آرامکو علاقه مند به سرمایه گذاری در پاکستان هستند؛ ضمن اینکه با شروع پروژه های انتظار می رود اسلام آباد قادر به ذخیره تقریبا دو میلیارد دلار ارز از واردات هزینه بر باشد.

وفور گوشت را ایجاد می کنیم

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه فراکسیون خبر داد و گفت: «محمود حجتی» در این جلسه اعلام کرد که برای حل مشکل کمبود گوشت تعرفه صفر درصد را برای واردات این محصول را پیشنهاد دادیم و وفور گوشت ایجاد می‌کنیم. جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه همچنین اعلام کرد که قیمت گوشت را باید بر قیمت 50 الی 60 هزار تومان تثبیت کنیم که جهت جبران کاهش تولید گوشت اقدام به وارد کردن نژاد رومانوف برای تکثیر نژاد گوسفند چندقلوزا کرده‌ایم که در سال‌های آتی نتیجه می دهد و تا چند سال آینده کشور در تولید گوشت قرمز به خودکفایی می‌رسد.

چرا دلار این روزها دوباره بر موج افزایشی سوار شده است؟

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در روزهای اخیر، به مدد اظهارات و انذار برخی افراد در خصوص احتمال رد لایحه پالرمو و یا سررسید شدن سپرده های ۲۰ درصدی، یا وضعیت بودجه ۹۸ و جو منفی ناشی از تلاش برای ارائه برخی طرح ها و اقدامات غیرمتعارف، عواملی که علاقه مندِ بر هم زدن بازار ارز و ایجاد نوسان در آن هستند، تلاش کرده‌اند بر موج افزایشی سوار شده و نوساناتی، هر چند اندک در بازار ایجاد کنند. این عوامل، اطمینان دارند با صدور مجوز اخیر بانک مرکزی به برخی صادر کنندگان برای عرضه ارز خود در صرافی ها در یک ماهه باقیمانده سال، تعادل بازار به نفع عرضه به هم خواهد خورد و لذا اقدام به پیشگیری کرده و جو تبلیغاتی لازم برای خنثی کردن آن بوجود آورده اند. بانک مرکزی برای جلوگیری از بی ثباتی در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

85.5 میلیارد دلار، بدهی لبنان در سال 2018

وزیر اقتصاد و دارایی لبنان اعلام کرد که بدهی این کشور تا پایان سال 2018 میلادی 338 میلیارد و 128 هزار لیر لبنان معادل 85.5 میلیارد دلار (هشتاد و پنج ممیز پنج) بوده است. به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، 'علی حسن خلیل' با بیان این مطلب افزود که این مبلغ مربوط به ارز خارجی و پول ملی لبنان و وام های خارجی می شود و نسب سال گذشته 7.4 درصد افزایش یافته است. وی با تأکید بر ضرورت استناد به این آمار و ارقام ها در تصمیم گیری ها، افزود: تهیه این آمار و ارقام به عهده کمیته های متخصص پارلمان است و هیچ آمار و ارقام پنهانی در وزارت دارایی وجود ندارد و در پایگاه الکترونیکی این وزارتخانه قابل مشاهده است. وزیر دارایی لبنان با تاکید بر این که حتی یک سکه هم خارج از اصول و چارچوب قانونی هزینه نشده است، تأکید کرد: ما اکنون به خاطر دلایل خارجی و داخلی در شرایط مالی سختی هستیم و باید در سال 2019 میلادی اقدامات جدی و مسئولانه اتخاذ کنیم تا بتوانیم میزان کسری ها در بودجه را کاهش دهیم. بر اساس برخی آمارهای لبنان سومین کشور بدهکار جهان است و در 9 ماه گذشته فاقد دولت بوده است.

قاضی‌پور: افراد خاص باعث گرانی قیمت مرغ شدند

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز علیرغم افزایش حجم واردات، گفت: در دیدار هیأت پارلمانی و گروه دوستی ایران و مغولستان طرف مقابل برای صادرات گوشت قرمز و دام زنده به ایران اعلام آمادگی کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به شش کالای اساسی شامل، نان، قند و شکر، گوشت، برنج، روغن و لبنیات نیاز مبرم دارد و دولت مکلف است این کالاهای اساسی را با ارزان ترین قیمت برای مردم تأمین کند، تصریح کرد: وزیر جهادکشاورزی خود با حمایت از افراد خاص یکی از عوامل افزایش قیمت محصولات است، این افراد خاص باعث گرانی قیمت مرغ شدند. وی با بیان اینکه می‌توان قیمت گوشت را در بازار بر روی هرکیلوگرم  30 هزار تومان تثبیت کنیم، گفت: اگر وزیر جهاد کشاورزی در بازار دخالت نکند  قیمت گوشت کاهش پیدا می‌کند، می‌توانیم از کشور مغولستان با ارزان ترین قیمت گوشت قرمز را به صورت ذبح شده و یا زنده وارد کنیم، در صورت واردات دام زنده می‌توان از سایر قسمت‌های غیر خوراکی و خوراکی دام درآمدزایی و استفاده کرد. /خانه ملت

تخلیه سود زمستانه اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 «تسه9512» دومین روز کاری خود در هفته جدید را هم با افت قیمت سپری کرد و ضمن کاهش 4/ 0 درصدی به بهای 53 هزار و 314 تومان معامله شد. تقریبا بیشتر سررسیدهای وام مسکن دیگر بر خلاف «تسه9512» در محدوده مثبت معاملاتی به کار خود پایان دادند و میانگین قیمتی آنها در کانال 55 هزار قرار گرفت. با شکسته شدن مرز 12 هزار توسط دلار و حفظ روند صعودی نرخ ارز، فضای احتیاطی بین معامله‌گران بیشتر شده و معاملات اوراق وام مسکن نیز به تبعیت با رکود مواجه شده‌ است. در صورت حفظ روند صعودی شاخص ارزی کشور، می‌توان انتظار داشت بخش قابل توجهی از  نقدینگی از سایر بازارها به سمت بازار دلار روانه شود. به این ترتیب، از حجم معاملات «تسه‌ها» کاسته شده و ریزش بهای این اوراق به کانال‌های قیمتی پایین‌تر دور از تصور نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۷
گرانی ها تقصیر ملت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
همه چی تقصیر ملت است .
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کاملا صحیح است اگر مثل ژاپنی ها روزمره وصرفا کالای باکیفیت را به اندازه مصرف مان خرید کنیم و در خانه هایمان احتکار نکنیم هیچ کالایی کمبود وگران نخواهد شد.
مردم اگر بخاطر حفظ جانشان هم که شده خودروی بی کیفیت پراید را به قیمت 40 میلیون تومانی نخرند واگر نه گفتن به احتکارکالاهای بی کیفیت فرهنگ سازی شود و همه یاد بگیریم، خودرو ساز ها التماسمان میکنند مثل سالهای قبل که مجبور شدند با دادن وام به کارمندان خودرو هایشان را بفروشند..
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
آره اگر ملت یک سال نفس نکشند آلودگی هوا خودش خجالت می‌کشند و می‌ره اونوقت هوای پاک داریم. یا اگر مریض ها یک سال دارو نخرند اونوقت دارو ساز و وارد کننده دارو را گران‌فروشی نمی‌کنند. اگر مردم یک سال دوش نگیرند و آب مصرف نکنند مشگل آب همه جا حل میشه. هوش تقصیر مردم است. چون زنده هستند و آدم زنده نیاز دارد.
جامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
در جواب اقای منتقد.برای قیمت پراید و
دوست عزیز درسته پراید درسته بیکیفیته..اما الان
سرماییه مردم فقیر است برای خیلی ها کل زندگیشان است کل
این را نخرند چی بخرند ..خر سوار شوند..با پول کم..شما نفست از جای گرم در میاد گاهی وقتها مجبوریم..حالا سمند خیلی تناسب داره بین قیمتش 70تومنیش با ایمنی و امکاناتش...اگر تشویق میکنی به نخریدن تمام ماشین های ایرانی تشویق کن .. همه شان نخریدنیست..
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
زنده ماندن تقصیر ملت میباشد
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
سایت علی بابا که بین الملی هم است در زمان گذاشتن قیمت ها کنترل قیمت و کیفیت را انجام می دهد بعد اجازه انتشار آگهی را می دهد ولی در ایران ، در دیوار به راحتی هر رقمی که بخواهید با هر کیفیتی محدودیتی ندارد و نتیجه اش این بهم ریختگی داخلی کشور می شود.
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کاش قدرت عزل این وزیر ناتوان را داشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
مرغ پخته هم به حرف وزير در مورد فرمول قيمت خودرو ميخندد. پنج درصد زير قيمت بازار يعني برو بالا حالا با 95 درصد قيمت بازار كه خودش ميشه قيمت ساز بازار. مردم از شما بيشتر ميفهمند مراقب باشيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
بله تقصیر ملت است وگرنه اجازه نمی دادند یک لیسانس حقوق وزیر صنعت شود!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
اقای نوبخت باید جوابگو باشد که از ورود کاربلد هائی چون دکتر طیب نیا جلوگیری و راه را برای نوچه های خودش باز کرد.هدف ان ها قطعا کمک به مردم نیست چون مردم مقصرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
خدا شانس بده ،لیسانس زبان سکاندار صنعت و تجارت کشور،اما این که ما مردم چه گناهی کرده ایم که باید این چنین ادم ناتوانی سکان اقتصاد کشورمان را بذست گیرد ،نمی دانم
خطاب به وزیر صمت: یک بازار انحصاری خودرو داریم که به خودروساز گفته ایم، 5 درصد زیر قیمت بازار انحصاری خودرو بفروش! خودروساز خودش بازار را کنترل میکند، قیمت بازار را تعیین میکند، آنگاه زیر قیمت همان بازار میفروشد! قیمت بازار را بالاتر میبرد، مجدداً میگوییم زیر قیمت بازار بفروش؟!!!
آقای وزیر صنعت وقتی عدد مشخصی برای قیمت خودرو مشخص نمی شود و قیمت رو بصورت شناور و آن هم ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار تعیین می گردد واقعا عجیب است که به ذهنتان خطور نمی کند که قیمت بازار رو توسط چه مجموعه هایی و با چه روشهایی تعیین می شود؟!!
پاسخ ها
arad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
خطور نمیکند یا قرار نیست خطور کند؟! در این مملکت می خورند و میخورانند ..متاسفانه
یادم هست رییس انجمن خودروسازان و رییس شورای رقابت در شبکه6 مناظره ای راجب قیمت گذاری داشتن و رییس شورای رقابت مخالفم اعمال 5 درصد زیر قیمت بازار بود............ این کار دقیقا ایجاد رانت بیشتر جهت سواستفاده از مردم برای خودرو سازها
وزیر صنعت: گرانی خودرو ربطی به فرمول وزارت صمت ندارد

.......... مردم دست از سودها بکشید و بیایید خودرو را تحریم کنیم.........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
تحریم در مورد خودرو جواب نمی‌دهد. خودرو مثل نان شب است. خیلی تحمل کنی یک شب گرسنه بخوابی. خودرو سازها به این موضوع واقف هستند و متاسفانه مردم را در مشت خود گرفته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کدام مردم اینه دلا اند که با خودرو ساز دارند پدر نیازمندان واقعی را در می اورند
اخباری ناامید کننده و فروپاشی روحی روانی اقتصادی
اگر به جای انتصاب ژن های خوب به فکر مردم بودید این جوری فرافکنی نمی کردی و این جمله گهر بار رو نمیگفتید"گرانی خودرو ربطی به فرمول وزارت صمت ندارد"
گرانی خودرو ربطی به فرمول وزارت صمت ندارد
گیرم که ربطی به فرمول نداشته باشد اما شما مسول کنترل هستید در حالیکه از قبل از اجرای طرح گفته شد که چون خودروسازان خودشان در تعیین قیمت دخالت دارند با این فرمول تولیدات خود را عرضه نخواهند کرد یا قطره چکانی عرضه می کنند تا سود خوبی گیرشون بیاید. هنوز تعهدات قبلی را انجام ندادند از فردا هم سایپا و هم ایران خودرو فروش فوری گذاشتن ان هم با فرمول شما جناب وزیر
من سوادم زیاد نیست تا واقعا بفهمم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
پراید که حداقل باید نود درصد آن داخلی محسوب شود و ریالی است چطور است که تا یک سال پیش با بیست میلیون تومان سود میداد ولی امروز باید چهل میلیون بشه. مگر چقدر دستمزد کارگران بالا رفته یا دیگر هزینه های خودروسازها.
عجب اظهار نظر نابی در رابطه با گرانی خودرو؟؟؟!!! خودتون میبرید و میدوزیدو بعدش میگید من نبود پس کی بود؟؟؟!!!اگر به خودرو سازها دیکته میکردید که باید به تعهدات خودتون عمل کنید و حق ندارید خودتون فرمول برای قیمت خلق کنید!!! 5 درصد زیر قیمت بازار خوب معلومه هر روز قیمت را کاذب افزایش میدهند تا خلق الله را بدوشند!!!
این باید ها خیلی جالب است این باید مخاطبش ایشان است نه مردم باید ایشان وهمکارانشان همت کنند تا بازار خودرو از این نابسامانی خارج شود
در کل کشور کسی بهتر از ایشان نبود تا وزیر صنعت شود با تصمیم احساسی در واگذاری خودرو با قیمت گذشته، در حالیکه قیمت تمام شده خودرو چندین میلیون بالاتر از فروش است خودرو سازها را در زیان برد حالا از بیت المال می خواهد برداشت کند تا تصمیم مدیریتش درست شود. این خسارت ها بسیار بیشتر از خیلی از اختلاص های کشور است.
وزیر صنعت و معدنی که با مدرک کارشناسی حقوق در مسند وزارت صنایع و معادت تکیه بزند وضعیت مملکت بهتر از این نمیشه
شخصی که لیسانس حقوق قضایی از دانشگاه آزاد داره شده وزیر صنعت، معدن و تجارت. واقعا جای تعجب ندارد. خنده آورتر از این داریم
وقتی شب میخوابید و فردا صبح ناگهان همه اتوموبیلها با هم پنج میلیون زیاد شده . این فرمول اقتصادی ندارد . دستوری است .
گرانی خودرو به ملت مرتبطه پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
آره جانم شک داشتی ؟ !!!!!!!!!
افراد خاص تحت حمایت وزارت کشاورزی باعث گرانی هستند!
وقتی این را میگویند پس آنها را میشناسند . پس چرا هیچ اقدامی نمیشود؟
پسته کیلوی 180 هزارتومان است یعنی 18 دلار ، هر جنسی با قیمت واقغی در بازار می بینم با دلار بالی 18 هزارتومان است . این ادم ها باید بدانند برای بالابردن ارزش پول ملی تولید را کمک کنند نه بازار را قفل کنند . این ها نمی دانند تولید یعنی چه .برای همین هر روز همه چیز گرانتر می شود چون تولید نیست .شما به خودرو نگاه کنید .به وسایل خانه نگاه کنید. به گوشت ... نگاه کنید.این بانک مرکزی جلوی گردش مالی را گرفته و بیکار را بشدت افزایش می دهد برای سال اینده خدا می داتد چی می شود
علت العلل تمام گرانیها سیاستهای خارجی مخالف دنیاست ما خودرا حق مطلق وجهان را برعلیه خود میبینیم درمقطعی بانرمش به سمت برجام حرکت کردیم برجام اگربد بود کدخدا از آن خارج نمیشد حالا همین آبراهه باریک هم توسط عدم تایید لوایح دولت درحال بسته شدن است مادرمقاطعی بجای عقل دنبال احساسات رفتیم عزیزانم درمصاف عقل ودل بایستی پشتیبان عقل باشیم پیروی از احساسات ودروغ مارا به قعردره مرگ میفرستد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
علل گرانی ها بستن خودمان به دشمنان و لاآقل رقبایمان است.
این گرانیها هم زاییده برجام است.
اخیرا هم دولت دارد با گرانتر کردن برخی چیزهای انحصاری دست خودش ملت را به گروگان می گیرد تا مجمع fatf را تصویب کند
50 الی 60 هزار تومان برای هر کیلو گوشت قرمز که شما مد نظر قرار داده اید یعنی حداقل 80 تا 90 هزار تومان واقعی
با سلام خدمت اقای وزیر صنعت

خیلی خیلی روشن است که اتفاقا گرانی خودرو مربوط به فرمول غیر کارشناسی حاشیه بازار است
یک کلاس پنجمی هم میتپانداین موضوع را درک کند
وقتی خودروسازان بدانند هر چه خودرو گرانتر شود اجازه دارند انرا گرانتر به بازار عرضه کنند مسلم است عرضه را قطره چکانی میکنند خودرو گران میشود مقداری با این قیمت عرضه میکنند تا این قیمت جا بیفتد دوباره عرضه را کم میکنند دوباره قیمت بالا میرود دوباره با قیمت بالا خودرو میفروشند و این دور باطل تا بی نهایت ادامه خواهد داشت
یعنی افزایش تولید را به قیمت پیوند میزنند
اگر مثلا خودروسازان موظف بودند ماهانه فلان مقدار تولید کنند شاید این فزمول اثر داشت ولی وقتی تعداد تولید دست خودروساز است برامه ریزی میکند با اجرای این دور باطل سود خود را بالا ببرد
وقت ان است به اشتباه بودن این فرمول اذعان فرموده و ملاک را قیمت تمام شده خودرو به اضافه سود معقول قرار دهید
فکر نکنم در علم اقتصاد همچین فرمولی به عنوان قیمت عرضه تولید پیشنهاد داده شده باشد
اقدام به وارد کردن نژاد رومانوف برای تکثیر نژاد گوسفند چندقلوزا کرده‌ایم که در سال‌های آتی نتیجه می دهد و تا چند سال آینده کشور در تولید گوشت قرمز به خودکفایی می‌رسد.
بزک نمیر بهار میاد و ....
مگه کانال نزدن گرون تر شد بعد اف ای تی اف هم مردم می کشید گوشت قبل برجام 20هزار بعدش 120پراید 17الان47حتما اقلاح طلبا رای هم می خوان
برام سواله مسئولین چرا حقوق میگیرند حقوق نجومی هم نه همین معمولیشو
با سلام . صنایع خودرو سازی دولتی هستند و ومتولی ان وزارت صنعت است . این توهین به جامعه است که بگویند قدرت ماها به انها نمی رسد . خودشان قیمت تعیین می کنند . 2=از طرفی قرار بود که بخاطر حمایت از ذولت افزایش 20% باشد . حقوق کارگران و کارمندان قرار است در سال 98 20% افزایش پیدا کند . چرا به صنایع خودرو سازی دولتی اجازه افزایش 300% داده شده است .
با سلام سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی برای ایجاد عدالت احتماعی تشکیل شده است و . جالب است که سازمان تعزیرات . سازمان بازرسی در برابر افزایش 3 برابری قیمت دلار . ارزها . خودرو . پسته سکوت می کند . ولی در برابر افزایش بیش از 20% سایر موارد (حقوق کارمندان .کارگران . گوشت و غیره ) مقاومت می کند .
اقای قاضی پور اگر راست میگوید برخورد با یک وزیر در مچلس کار سختی نیست مگر بخواهد پسران چوپانش از این وضعیت منتفع شوند
سلام الان درنزوئلا تورم طوری که مردم غیراز نان چیزی نمیتونن بخورن درمملکت ماداره همینطور میشه سال تولید ملی بدست فراموشی سپرده شده دولت باید فکری بحال خودش بکنه نه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
این اسم گذاریا همش کشکه!!!
واقعا فکر کردی کسی به این کلمات توجه میکنه؟؟؟
85.5 میلیارد دلار، بدهی لبنان در سال 2018

خوب اين رو هم بزاريد به حساب ما . ما و لبنان نداره ايران پرداخت ميكنه
اقای وزیر خواهش میکنم بفرمایید متولی امور صنعت ازجمله خودروکیست ,,
آقاي وزيراز وقتي شما وارد اين وزارت خانه شدي روز بروز اوضاع بدتر ميشود بي كفايتي و ناتواني شما وضعيت خودرو را بي سر و سامان مي كند .در ضمن حرفي كه ميزنيد را اول تحليل كنيد .فروش خودرو توسط كارخانه زير 5 درصد بازار يعني چه . از كدام قيمت بازار . بازارهرروز يه قيمت دارد. اول قيمت پايه را مشخص كنيد بعد حرف بزنيد.
وزیر با فرمولهایش روحانی با وعده هایش
افراد خاص باعث گرانی قیمت مرغ شدند
این افراد خاص کیا هستند
ما که گفتیم اگر کارها به بخش خصوصی واگذار شود
1 شغل ایجاد میشود
2- هزینه تولید و کیفیت تولید بهتر می شود
3 - هزینه اجرای ائی دولت کمتر میشود
الان که تغریبا همه چیز به بخش خصوصی واگذار شده دامیک از این اهداه براورده شد
جز اینکه بیکار بیشتر ،کیفیت تولید که خود قضاوت کید هزینه اجرائی دولت هم که خیلی بیشر شده است
پس نقص کار جاست
ایشون باید برکنار بشه!
ما مردم ایران خود مقصر هستیم در انتخاب ناصحیح نمایندگان مجلس وریاست جمهور و وزرا واحتکار کالا بجهت عدم اعتماد به مسئولین. اگر مثل ژاپنی ها روزمره وصرفا" کالای باکیفیت را به اندازه مصرف مان خرید کنیم و در خانه هایمان احتکار نکنیم هیچ کالایی کمبود وگران نخواهد شد.
مردم اگر بخاطر حفظ جانشان هم که شده خودروی بی کیفیت پراید را به قیمت 40 میلیون تومانی نخرند واگر نه گفتن به احتکارکالاهای بی کیفیت فرهنگ سازی شود و همه یاد بگیریم کالای با کیفیت ودر حدنیازمان مصرف کنیم، خودروسازها التماسمان میکنند مثل سالهای قبل که مجبور شدند با دادن وام به کارمندان خودرو هایشان را بفروشند
مسبب اصلی گرانی ارز خود بانک مرکزی است و لاغیر.
وزیر محترم صمت ( بخوانید آدمِ خودروسازان) در اولین اقدام خود به محض انتصاب، سراغ خودرو می رود و از خودش طرح در می کند که قیمت خودرو ها بایستی 70_80 درصد رشد کند.
خودم شنیدم که هفته ای 5% کاهش داشته باشد.
نتیجه این است که می بینیم.

فرمول خیلی ساده است:
2 خودرو ساز داریم که بعد از 40 سال همچنان یک مونتاژ کننده بی هنر هستند.
انحصار کامل.
حمایت کامل از این دو فرزند کم استعداد صنعت.


تا این باشد کیفیت اُفت و قیمتها رُشد دارد.

موفق باشیم
نمیدونم چطوری طرف وزیر صمت شده وقتی هنوز نمیدونه 5 درصد زیر قیمته بازار یعنی باز هم ریش و قیچی دست خود کارخونه های مونتاژ کار باشه!!!
یعنی میتونن عدد پراید رو 100 میلیون کنن تو بازار تو این سایت های خرید و فروش بعد بگن خب ما 95 میلیون پیش فروش یا فروش نقدی میکنیم!!!!
باسلام وصبح بخیر،عزیزان وازجان عزیزترانم،دشمن داردبه مامی تازد وماهم کمکش می کنیم،دیروز از اخبارشنیدم که دامهای غرب کشوررا با قیمت بالا خریده وبه خارج از کشور می برن ،بنحوی که دیگر دامی برای پرورش وتولید ندارند ،این یعنی چه ؟این یک مسعله مهمی است،که دارند کشوررا از منابع وهمچنین ثروتهای که ثروت می آفریند خالی می کنند،دارندبادلارهای اژنویها خوراک روزانه مردم را به غارت می برند،بدون هیچ حساب وکتابی وخارج از قوانین کشوری ،بیائید خریدهای روزانه را کمتروباحسابتر انجام بدهیم،به اندازه نیاز خرید کنیم،پیام امیدواری به همدیگر بدهیم،ودوستان ومردم را ناامید نکنیم،به دولت ومسئولین کمک کنیم واز آنها بخواهیم که قوانین را به درستی انجام بدهند این اشفتگیها کمترکنیم تابه آرامش برسیم،بیائید دلاررا از سبد خرید خودمان خارج کنیم وبجای آن عشق ومعرفت ودرست زیستن را به همدیگر ارزانی دهیم،امروز کشور درجنگ اقتصادی است وبه کمک مانیاز داردپس وقتش است که فعال باشیم ،اما گروهای فعال وهمچنین مخالف دولت هم می خواهیم که دست از این لجاجتهای حذبی وبردارندودلت رایاری بدهند،ویک نسیحت،فکرنکنندکه این دولت اگر بخوردبه زمین شماهمکاره می شوید ،مطمعن باشیدکه شماهم برزمین خواهید خورد چون این چاقو دولبه است واز هرطرف که بخواهید سنگینش کنید می بردورحم هم ندارد.پس باهم مهربان باشیم تابمانیم خرم آزاد.
اینجانب از همه مردم شریف ایران عذرخواهی میکنم چون گرانی خودرو تقصیر پدر بزرگ بنده هست که چند سال است عمرش رو به شما داده و اصلا تقصیر وزیر صنعت نیست!!!!
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
اون خدابیامرز لااقل انقدر انصاف داشت ول کنه دنیا رو بره
با داشتن چنین وزیر صنعتی . خداوند سر ما را سالم به گور ببرد. خوب است!!!!!!!!!!!!!!!
تا حالا هر پيش بينى مسئولين اشتباه إز أب در أمده
گفتن مرغ اسفندماه أرز ان و فراوان مى شود،ولى نتيجه
عكس داد،هر چى رو به وزارت جهاد كشاورزى بسپاريد
بعلت فساد در انجا، با مشكل مواجعه مى شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
پیش بینی اونا اشتباه از آب در نیومده بلکه دیدگاه شما ساده لوحانه است که فکر میکنی اونها در حال پیش بینی کردن هستند !
اونها پیش بینی نمیکنند بلکه با وع ه های شیرین بدنبال ساختن سراب برای ۸۰ میلیون ساده لوح هستند تا امروزشونو فردا کنند و یک روز به روزهای پست و مقام و فرصت برای چپاول ساده لوحان اضافه کنند
من با اقای قاضی پور دراین موردموافقم تمام گرانی های ارز وموادغذایی وگوشت ومرغ ناشی ازاعمال دولتی هااست.
افراد خاص کی هستند؟
اگرراست میگید10تاشون رو بیارین اعدام کنین.
نه افرادی مثل سلطان سکه که اعدام شد و هیچ اتفاق خاصی هم در ارزانی سکه نیفتاد
مشکل اصلی از کاهش ارزش پولی ملی است ، تمرکز را دولت باید بر این مورد بگذارد تا تمام مشکلات حل شود و گرنه با متهم کردن یک به یک تمام امور اقتصادی مشکل حل نمی شود
پاسخ ها
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کدوم دولت
به حال وزارت صنعت که از کنترل قیمتها عاجز است باید تاسف خورد مردم تا به کی باید تاوان بی کفایتی شما را پرداخت کنند؟
آقا ما چه گناهی کردیم که بخاطر یه ماشین از رده خارج هر روز باید لوازم یدکی رو گرونتر بخریم.
دولت کجاست مسئولان نظارتی کجا هستند آیادولت عمدا نظارت نمیکنن چرامجلس ورودنمیکنن چه خبره همه اجناس راگران کردند همه بخاطر بی تدبیری دولت و نبودن نظارت هاست قوه قضائیه چراورودنمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
دولت عمدا نظارت نمیکند .
ما که میلیادی برای مربی خارجی فوتبال هزینه می کنیم برای یک رئیس جمهور خارجی هزینه نکنیم؟ باور کنید اگر رئیس جمهور خارجی بیاوریم حداقل مطمئن هستیم دنباله ندارد که بخواهد دنبال کسب رضایت و پذیرای سفارشات دنباله هایش باشد. شما نگاه کنید هر وزیر و وکیل صدها دنباله دارد که باید دنبال چرب کردن سبیل آنها باشد(از مقام مسئول بالاترش گرفته تا دوستان و آشنایانش) و دیگر فرصتی برای حل مشکلات مردم ندارد. تازه تمام کارهایش را می توانیم زیر ذره بین قرار دهیم و به بهانه های امنیت ملی محافظه کاری هم نداریم و با بی کفایتی راحت بیرونش می اندازیم و علما هم راحت تر می توانند از او انتقاد کنند همانطور که در فوتبال براحتی انتقاد می کنیم. (البته شاید این موضوع قابل اجرا نباشد ولی متاسفانه واقعیت دارد)
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اگه به همین صورت پیش بریم به زودی مشکل گرنی خودرو حل میشه
به این صورت که دیگه مردم کم کم دارن درگیر تامین هزینه های مواد خوراکی خودشون میشن و دیگه کسی به قیمت خودرو کاری نداره و به این صورت دیگه کسی هم به جهت افزایش قیمت خودرو گله و شکایتی نمیکنه چون که توی صف گوشت وایساده شاید هم تو صف نون و سبزی و ...

تو این وضعیت که همه اجناس دارن گرون میشن شاخص کل بورس هم هر روز داره سقوط میکنه و نقدینگی از بازار خارج میشه و این یعنی مرگ اقتصاد کشورم ایران ... افسوس
چون دولت می خواهد با چاپ پول بی پشتوانه افزایش حقوق بدهد،یارانه بدهد،کسری صندوق های بازنشستگی را پرداخت کند،کارخانجات ورشکسته دولتی و خصولتی را سر پا نگه دارد،سود بانکی بدهد و .... پس حجم ریال افزایش می یابد به واسطه چاپ کردن اما چاپخانه دلار دست کس دیگری است پس آن را نمی تواند چاپ کند که هیچ بواسطه تحریم ورودش هم شدیدا کم شده است پس گران می شود.
لطف کنید بی خیال اصلاح نژاد دام ها شوید بلای که بر سر برنج شمال آوردید برای افزایش محصول سر دام نیاورید برای بحران‌های گاه به گاه تصمیمات عجولانه وغیر کارشناسی نگیرید حتی اگر نفس اصلاح نژاد را درست حساب کنیم بعیده است با این مدیریت سرانجام خوبی داشته باشد آنچه باید اصلاح شود مدیریت حجره ای وعهد قاجاری شماهاست
باسلام اقای رحمانی وزیر صمت بعد از رای اعتماد مجلس و روز اول کاری خیلی محکم گفت در دو یا سه هفته قیمت خودرو را سامان می دهیم و از گران شدن مجدد آن جلوگیری می کنیم . حالا می گه به برنامه و فرمول ما ربطی نداره پس به کی ربط داره تا وزیر می شن و خرشون از پل می گذره حرف و قول هاشون رو فراموش و زیر پا می ذارن . ایشون تو مدت وزارتش چه اقدام مثبتی کرده که الان بخاد ازش دفاعی کنه ؟؟؟یا ما خبر نداریم!!!!!!!!! گوشت و مرغ هم که وزیر کشاورزی جواب بده ...جالبه ........
مدرک تحصیلی وزیر صنعت هم که جعلی در اومد
جناب وزیر صمت شما که از وضعیت تولید مطلع بودید از وضعیت نوسان نرخ ارز مطلع بودید از افت شدید تولید بدلیل تحریمها مطلع بودید چرا علی رغم اطلاع از ناتوانی خودروسازان در ایفای تعهدات خود چنین فرمولی را مصوب کردید به همان شیوه قیمت گذاری دستوری تا عادی شدن شرایط تولید ادامه می دادید.
این نحوه حمایت شما از تصمیمات اشتباه نشان دهنده اینه که شما قادر به سیاست گذاری درستی در این حوزه نمی باشد.
برای شما ارزوی موفقیت نمیکنم.
اقای همتی می فرمایند در صورت ضرورت دست بکار خواهند شد..
آقا همتی : دم عیده مردم میخوان خرید کنند لابد ضرورت شما در دلار بالای ۱۵ تومانی است..
حالا همه چی داره صفی میشه. فکر کنم حتی بیسگویت هم صفی بشه.
ظاهراً گراني خودرو مربوط مي شود به تمام وزارت خانه ها(ارشادو....) جز وزارت صمت (ظاهراً خود اقاي وزير از شرح وظايفش) خبر ندارد.
وزیر صمت ندانسته حرف درستی گفته تا وقتی تقاضا و عطش ملت بابت خودرو تمومی نداره قیمت خودرو به عرش خواهد رسید .
چه اشکالی داره اگه وزیری از قانون تخلف میکنه و به مردم وکشور ضرر وارد میکنه اول از طریق مجلس برکنار بعد محاکمه بشه?فقط با حرف زدن یه نماینده علیه وزیر که کار پیش نمیره...البته این موقع ها آدم یاد کارت هدیه های ۵۰ میلیونی میفته..الان هم که ۵۰ تومن به جایی نمیرسه
سلام علیکم

وقتی یک آدم گمنام را که روزی نماینده مجلس بوده بدون تحصیلات مرتبط(اخیرا" معلوم شده مدرک تحصیلی ایشان هم اما و اگر دارد!!) و بدون تخصص لازم ، بدون سابقه فعالیت شاخص و اثرگذار(حد اقل نامعلوم برای عموم مردم)یک شبه بر کرسی وزارت صمت مینشانند، یقین میکنم که مافیای اقتصاد و صنعت و خودرو و ... مهره خود را به راحتی به سیستم تحمیل میکند تا صرفا" مجری خواست صاحبان رانت و سرمایه باشد و در روز روشن با فریب مثلا" ارزانی خودرو ، منافع مردم را قربانی سودجویان بی وجدان سیری ناپذیر کند . با این روش هرگز امور مملکت ما به سامان نخواهد شد...خدا هم گفته: خدا (سرنوشت) هیچ قومی را تغییر نمی دهد ، تا خودشان( و راه و رسمشان) تغییر نکنند"
"وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه همچنین اعلام کرد که قیمت گوشت را باید بر قیمت 50 الی 60 هزار تومان تثبیت کنیم که جهت جبران کاهش تولید گوشت اقدام به وارد کردن نژاد رومانوف برای تکثیر نژاد گوسفند چندقلوزا کرده‌ایم که در سال‌های آتی نتیجه می دهد و تا چند سال آینده کشور در تولید گوشت قرمز به خودکفایی می‌رسد."
نه که خودکفایی های قبلی مثل گندم و چه و چه هنوز ادامه داره!
من می گم به جز ارگان های اورژانسی دولت را به مدت 3 ماه تعطیل کنیم تا مسئولین بروند یک هواخوری تا یک مقدار مغزشون باز شود. از منفعت این کار این است که مصرف برق و گاز در ادارات که خیلی هم اسراف می کنند کاهش پیدا می کند و با کاهش آنها معضل آلودگی هوا کمتر می شود و تردد خودرو کم می شود با با کاهش آن مصرف بنزین کم و باز هم هوا بهتر می شود و با کاهش ترافیک اعصاب مردم بهتر می شود و آرامش آنها بهتر و فکرشان بهتر کار می کند و ...
وقتی وزیر جدید آمد تصور این بود وضعیت امور وزارت صمت بهبود یابد ولی زهی خیال باطل
ما چی فکر می کردیم چی شد؟
آقای وزیرصمت مدرک شما کارشناسی یا دکتری است ؟آقای وزیرصمت مدرک شما کارشناسی یا دکتری است ؟
کارشناس علوم قضایی و وزارت صنعت ؟
سلام ،بنده حقیر بجای اقایان وزرای دولت ازهمه ملت بزرگ ایران شرمنده هستم ، وزرای عزیز شما بروید حال کنید ملت زحمت بی لیاقتی شما را می کشند
"بانک مرکزی برای جلوگیری از بی ثباتی در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت، اقدامات لازم را انجام خواهد داد."
آقاي رييس بانك مركزي،‌منظور شما از بي ثباتي يعني چه؟ آيا اين شرايط از نظر شما ثبات است؟
شخص وزیر مقصرهستند.سیاستهای اشتباه وی دامن زدبه این وضعیت.
خدایا بسه دیگه
وقتی میخوان خودروسازی رانابودکنن کسی که مدرک حقوق داردراوزیرکن
آقای قاضی پور شما که پسرتان چوپان است بگویید گوشت ایران را تامین کند
اقا گرانی خودرو به من ربط داره فقط من گردن میگیرم
دلیل اصلی گرانی مرغ جوجه کشها و فروشنده های جوجه یک روزه هستند که قیمت جوجه یک روزه را پنج برابر کردن
تعدادشان هم مشخص است به همین دلیل بیشتر مرغداری ها از کار دست کشیدند
مسوولین هر نوع بی عرضگی خود را به حساب بی فرهنگی مردم می گذارند
در اينكه وزير ناتوتان و ضعيف هست شكي نيست . اما بدتر از اين نمايندگان بي مسئوليت ما هستند كه به اين افراد راي اعتماد مي دهند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی