بازدید 4724
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ریزش شاخص کل بورس با افزایش عرضه‌ نسبت به تقاضا

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و هشتم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۹۵۸ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۱۵۵ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۱۹۶ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   
کد خبر: ۸۷۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 17 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و هشتم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۹۵۸ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۱۵۵ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۱۹۶ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷۷ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۲۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۳۲ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۲ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۳۸ واحد کاهش معادل ۰.۷۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۲ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۳ واحد کاهش معادل ۰.۶۴ درصد به رقم ۱۱۵ هزار و ۹۷۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۳۲ واحد کاهش معادل ۰.۵۶ درصد همراه بود و عدد ۳۰۶ هزار و ۵۶۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۱۰ داشت و در سطح ۱۵۷ هزار و ۲۱۸ واحد قرار گرفت.

بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۹۸ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۶۹ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۶۶ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۵۵ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۲ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۵۰ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۴۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۵۵ واحد، نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۳۶ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۳۲ واحد، نماد افق متعلق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ۲۲ واحد و نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند. البته برای بسیاری از سهم‌ها این کاهش قیمت کمتر از یک درصد بود. در این گروه ارزش معاملات به نزدیکی ۲۳ میلیارد تومان رسید. در گروه فرآورده‌های نفتی نیز شاهد افت کمتر از ۱.۵ درصد بیشتر سهم‌ها بودیم و تعدادی از سهم‌ها همچون پالایش نفت اصفهان، نفت بهران و سرمایه گذاری صنعت نفت رشد قیمت را تجربه کردند. به نقل از سنا؛ تابلوی گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز امروز یکدست قرمز بود و اکثر سهم‌ها از نیم درصد تا ۲.۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. ارزش معاملات این گروه به حدود ۳۷ میلیارد تومان رسید که این موضوع نشان می‌دهد این گروه همچنان از پر معامله‌ترین گروه‌های بورسی است.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۸۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۱۰ هزار و ۴۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۳۸ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در بازار امروز، نماد‌های لوتوس، وبملت، خساپا، وتجارت، خودرو، وبصادر،‌های وب و فاراک به عنوان پربیننده‌های بورس معرفی شدند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، حق تقدم خرید سهام تکادو، داروسازی جابربن‌حیان، قند لرستان، آذریت، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری اعتلای البرز، قاسم ایران، ایران ارقام، بانک سینا، بورس انرژی ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری دانایان پارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، فراورده‌های نسوز ایران، فروشگاه رفاه، ‌کشت و صنعت دشت خرمدره، فارسیت دورود، توسعه اقتصادی آرین و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا متوقف شدند.

امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۱۱ واحدی به رقم ۱۹۳۷ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۹۴ میلیون و ۸۵۳ هزار برگه بهادار در قالب ۶۱۴ هزار و ۴۰۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۲۴ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل