بازدید 6372

همسان‌سازی حقوق اساتید وزارت علوم و بهداشت

کد خبر: ۸۷۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 17 February 2019

وزیر علوم از پیگیری همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم و بهداشت خبر داد و گفت: خبر مثبت و منفی جدی در این زمینه نداریم. اما همچنان در حال پیگیری هستیم.

به گزارش مهر، منصور غلامی امروز در حاشیه نشست معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بودجه مراکز آموزش عالی در سال ۹۸ گفت: کلیات بودجه مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه‌ها برای سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و امیدواریم جزئیات این بودجه نیز با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

وی درباره همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم همانند وزارت بهداشت افزود: خبری از همسان سازی دستمزد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دو وزارتخانه نداریم و این موضوع جزو بحث‌هایی بود که تا آخرین لحظات پیگیری کردیم تا نهایی شود اما فعلاً خبر مثبت و منفی جدی در این زمینه ندارم. اما همچنان در حال پیگیری موضوع هستیم.

وزیر علوم با اشاره به دانشجویان دکتری یاداورشد: دانشگاه‌های دولتی در تربیت دانشجویان دکتری باید تلاششان این باشد که نیازهای کشور را بیشتر مورد توجه قرار دهند چرا که با هزینه دولت تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: اما در دانشگاه‌های غیر دولتی چون هزینه این دانشجویان توسط خود آنها پرداخت می‌شود، خیلی دنبال ایجاد محدودیت برای این دانشجویان نیستیم. اگرچه سیاست‌های کلان تربیت نیروی انسانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مورد نظارت وزارت علوم است.

وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های داخل کشور گفت: جذب دانشجوی خارجی در کشور ما همانند سایر کشورهای دیگر آئین نامه مخصوص خود را دارد. اما در حال حاضر دانشجویان خارجی بیمه داخلی می‌شوند و اگر مشکلی در کشور برای آنها به وجود بیاید، آن را از طریق بیمه داخلی حل می‌کنیم که این بیمه شامل بیمه سلامت و حوادث است.

وزیر علوم افزود: ما در زمینه توسعه پذیرش دانشجویان خارجی نیازمند سرعت عمل، تسهیل رفت و آمدها، ویزا و اعطای اجازه کار برای برخی از دانشجویان بخصوص در مقاطع دکتری هستیم که البته آئین نامه‌های آن تا حدود زیادی آماده شده است.

وی درخصوص پرداخت حقوق به دانشجویان خارجی گفت: پرداخت حقوق به دانشجویان خارجی در داخل کشور بستگی به این موضوع دارد که این دانشجویان در چه پروژه‌ای کار می‌کنند.

وزیر علوم افزود: اگر دانشجویان ما هم به خارج از کشور می‌روند و حقوقی به آنها پرداخت می‌شود از محل اعتبار آن پروژه خواهد بود بنابراین اگر ما نیز پروژه‌هایی داشته باشیم که حمایت شود قطعاً حق الزحمه دانشجویان درگیر این پروژه قابل پرداخت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس