بازدید 2274

استارت‌آپ‌های دانشجویان حمایت می شود

کد خبر: ۸۷۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 17 February 2019

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: ما به دنبال این هستیم که توجه دانشجویان به حوزه استارتاپ‌ها جلب شود و استارتاپ‌هایی نیز توسط دانشجویان راه اندازی شود.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، امیر لله‌گانی در نشست توانمندسازی کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد مقدس، افزود: باید بستر خلاقیت را برای دانشجویان به وجود آوریم تا شاهد رشد آنها در زمینه‌های مختلف به خصوص در عرصه سلامت باشیم.

وی به اشاره به اینکه اخیرا توجه به استارتاپ‌ها در کشور بیشتر از پیش شده است، اظهار داشت: یکی از مسائل اصلی ما و حوزه‌ای که باید به آن توجه کنیم، باید موضوعات استارتاپی در حوزه سلامت باشد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه شاید هنوز بحث استارتاپ‌های حوزه سلامت چندان رایج نشده باشد، افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد راه اندازی استارتاپ‌هایی در حوزه پزشکی هستیم.

وی تاکید کرد: باید بستر خلاقیت را برای دانشجویان به وجود آوریم تا شاهد رشد آنها در زمینه‌های مختلف به خصوص در عرصه سلامت باشیم. البته در این زمینه به کمک‌های فراوانی نیازمندیم چرا که این نوع فعالیت‌ها در کشور ما نوپا هستند.

للـه‌گانی خطاب به کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، آن ها را سرداران خط مقدم این عرصه معرفی و بیان کرد: ما در عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی نباید فقط به فکر خروجی فعالیت‌ها باشیم و فقط آن را مد نظر قرار دهیم. برخی فعالیت‌ها تنها به هدف آشنایی دانشجویان با آن حیطه انجام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که توجه دانشجویان به حوزه استارتاپ‌ها جلب شود و استارتاپ‌هایی نیز توسط دانشجویان راه اندازی شود. اهمیت مسیری که دانشجویان پزشکی در عرصه فرهنگی طی می‌کنند، از اهمیت نتیجه کمتر نیست.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به موازی کاری‌هایی که در حوزه فرهنگی و دانشجویی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: نگاه ما این است که نقش تربیتی یک فعالیت فرهنگی از خروجی آن کمتر نیست و اگر این نگاه تربیتی را داشته باشیم موازی کاری هم هیچ ایرادی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر