بازدید 4577

بیانیه رهبر انقلاب، نقشه راه و نسخه شفابخش

کد خبر: ۸۷۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 17 February 2019

حسین شریعتمداری با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما افزود: چهل سالگی، سال بلوغ، جوشش و کمال انسان هاست.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، وی ادامه داد: این بیانیه پس از جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه عظیم راهپیمایی 22 بهمن امسال در حالی منتشر شد که از پشتوانه بسیار قوی اقتدار ملی و حمایت مردمی برخوردار است.

شریعتمداری اضافه کرد: حضرت آقا در این بیانیه ضمن ترسیم تصویری از گذشته و مختصات امروزی به طور مستدل و مستند، مسائل را مطرح می کنند و به برخی از اشتباهات هم اشاره و همزمان، گام دوم انقلاب و چهل سال آینده را مطرح و بایدها و نبایدها با مرور بر راهی که طی شده را بیان کردند.

وی اضافه کرد: زمانی که این نقشه راه و نسخه انقلاب در دست مردم وجود دارد کسی نمی تواند بی راهه را راه جلوه دهد به همین علت انقلاب ما خلاف دیگر انقلاب ها، فرزندان خود را نمی خورد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به هجمه های دشمنان علیه بیانیه مقام معظم رهبری گفت: همین سر و صداهای دشمنان نشانه ضعف آن ها و نشانه این است که انقلاب اسلامی ایران اهمیت زیادی دارد و مقتدر است.

شریعتمداری افزود: برخی ها سعی می کنند انقلابی گری را شورشگری معرفی کنند در حالی که در شورش، قانون جایگاهی ندارد اما در انقلابی گری این چنین نیست. انقلابی گری پایبندی به مبانی انقلاب از جمله معنویت، ساده زیستی، شجاعت، ایستادگی و مقاومت است.

وی اضافه کرد: اگر کسی خود را از انقلابی گری بیرون بکشد در حقیقت از انقلاب بیرون رفته است و اگر فراگیر شود انقلاب آسیب می بیند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه آرمان های انقلاب تعریف شده است و انقلابی گری پایبندی به مبانی انقلاب است، ادامه داد: باور به اسلام ناب و عمل به آن، ایستادگی در مقابل دشمنان بیرونی، ایستادگی در مقابل انحراف های درونی، آینده نگری و امید به آینده از جمله مبانی انقلاب است.

وی با اشاره به پیشرفت های دفاعی نظامی و غیر نظامی کشورمان گفت: همه این ها در شرایط تحریم رخ داده است.
شریعتمداری با اشاره به اینکه ممکن است در هر حکومتی اشتباهاتی انجام شود افزود: در کشور ما هم اشتباهاتی رخ داده اما این اشتباهات، راهبردی نبوده است.

وی، برجام را از جمله این اشتباهات بیان و اضافه کرد: قرار نبود به آمریکا اعتماد کنیم زیرا امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است اما او را کدخدا دانستیم در حالی که شیطان بزرگ همیشه دشمن است اما کدخدا هم می تواند خوب و هم بد باشد.

شریعتمداری ادامه داد: وقتی به این مبانی راهبردی توجه نکردیم سرما را کلاه می گذارند. تحریم ها برداشته نشد. باید از این اشتباه پند بگیریم و دنبال FATF نرویم. از یک سوراخ نباید چند بار گزیده شویم و نباید به آن ها اعتماد کنیم.

این کارشناس مسائل ارشد سیاسی با اشاره به برخی از ترفندهای روانی دشمن گفت: یکی از ترفندها این است که بر روی نقطه ایده آل انگشت بگذارند و بگویند شما به این نقطه نرسیدید. ما در عرصه معنویت و اقتصاد، گام های بلندی برداشتیم اما از نقطه ایده آل خود فاصله داریم و این طبیعی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی پس از انقلاب در حوزه اقتصاد گام های بلندی برداشته است.

شریعتمداری افزود: توزیع ثروت و کاهش فاصله طبقاتی از جمله دستاوردهای اقتصادی پس از انقلاب است.

او ادامه داد: شرایط اقتصادی­ فعلی اعم از گرانی و بیکاری درجامعه، ناشی از نسخه انقلاب نیست بلکه ناشی از عدول­ و کنارگذاشتن نسخه اصلی انقلاب و رویکرد به نسخه های لیبرالیستی و غربی است.

شریعتمداری گفت: متاسفانه وقتی به آقایی می گوییم دارایی شما چقدر است و او می گوید هفت هشت هزار میلیارد و انگار برایش پول خرد است این آقا نمی فهمد گوشت کیلویی 100 هزار تومان یعنی چه. ممکن است فکر کنیم این سرمایه و دارایی از راه حلال کسب شده اما حضرت علی (ع) می فرمایند که هر جا ثروتی انباشته شده درکنارش فقری هم وجود دارد.

او ادامه داد: اگر برفرض مثال، چنین ثروت هایی از راه حلال کسب شده باشد هم باید بدانیم جای چنین افرادی در پست و مسئولیت نیست. در انقلاب تعریفی از حقوق نجومی نداریم.

شریعتمداری تصریح کرد: برخی که سرمایه های میلیاردی دارند و از بانک ها سود های 20 درصدی دریافت می کنند حتی یک ریال را هم به ­چرخه تولید نمی آورند، این در حالی است که در بانک های اروپایی که قبله برخی از آقایان است، در ازای نگهداری پول، از مشتری هزینه می گیرند. در آن کشورها کسی پولش را در بانک می گذارد؟ خیر.

او با اشاره به دپوی 18 هزار تن گوشت در گمرک کشور افزود: این دپو برای افزایش قیمت صورت گرفته و از طرفی به دنبال معافیت های مالیاتی هم هستند اگر کسی به این موارد رسیدگی نکند بی شک فشارش به مردم وارد می شود.

شریعتمداری گفت: درکشور ما مدیران پاک بسیارند اما اندک مدیران ناپاک هم ممکن است وجود داشته باشد.

او با اشاره به تصویب قانون مالیات بر واحدهای خالی ادامه داد: با چنین شرایطی باز هم بسیارند کسانی که برای خرید مسکن از زورکافی برخوردار نیستند و ارزش پولشان از نصف هم کمتر شده است.

شریعتمداری به نقل از رهبر انقلاب گفت: همه مشکلات دارای راه حل داخلی است اگر قانون مالیات بر مسکن اجرائی شود. دارندگان واحدهای خالی یا باید املاکشان را بفروشند یا مالیات کلان بدهند و بعد از اجرای این قانون احتمالا با عرضه بالای مسکن مواجه خواهیم بود که این امر سبب کاهش قیمت مسکن می شود ولی این کار انجام نمی شود.

این کارشناس ارشد تصریح کرد: برخی­ از مسئولین و آقایان در مقابل شفاف سازی حساب ها و دارایی های مالی شان امتناع می کنند پس چرا FATF را قبول می کنند.

او با بیان شعر، آسمان زر نریخته به سرش، یا خودش دزد بوده یا پدرش ادامه داد: ما نمی خواهیم همه را دزد خطاب کنیم اما هستند کسانی که به اهداف و نسخه اصلی انقلاب بی توجهند.

شریعتمداری در خصوص کمرنگ شدن ساده زیستی در اجتماع گفت: این اتفاق یک نوع بیماری است بخشی از این رویداد به ترک امر به معروف و نهی از منکر است، توجه به اینکه ؛ ناظر امروز قاضی فرداست می تواند از آلوده شدن دست به خطا جلوگیری کند.

او افزود: چرا باید یک فرد مبلغی حدود 30 میلیون یورو برای واردات کالای مورد نیاز مردم دریافت کند اما هیچ کالایی وارد نشود؟ یا کارت بازرگانی یک خانم روستایی دریافت شده و سهم آن زن روستایی هم فقط 5 میلیون تومان بوده است بعد معلوم شده با این کارت بازرگانی تعدادی بنز و پورشه و دیگر خودروهای لوکس هم وارد­ شده است.

شریعتمداری گفت: نخوردیم نان گندم اما دیده ایم دست مردم. پورشه خودرویی نیست که درکارخانه آلمانی حاضر و آماده باشد باید از قبل سفارش بدهید تا برایتان ساخته شود زیرا برای کارخانه اصلا صرفه اقتصادی ندارد که چنین خودرویی را در انبار نگهدارد به امید فروش و عرضه. واقعا چرا باید چنین اتفاق هایی روی دهد؟ باید از وزیر اقتصادی وقت پرسید که آقای وزیر شما در آن زمان چکار می کردید ؟ روزی از فلان مسئول پرسیدیم که چرا کارت های بازرگانی را چک نمی کنید جواب داد فلانی گفتند شما کاری نداشته باشید.

او ادامه داد: مردم بسیار شریف هستند و مشکلات را تحمل می کنند اما باید احساس کنند عده ای به فکرشان هستند نباید قیمت ها روز به روز باشد. مفسدین اقتصادی برای در امان ماندن سعی می کنند خود را به یکی از جناح های موجود نسبت دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی