بازدید 27457

حرکت ظریف برای امتناع از دست‌دادن با یک خانم

کد خبر: ۸۷۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵ 15 February 2019

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دیدار با یک هیأت استرالیایی در آلمان، با عکس العملی به موقع از دست دادن با یک خانم خودداری کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رئیس سازمان امنیت استرالیا روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

حرکت ظریف برای امتناع از دست‌دادن با یک خانم

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امنیت استرالیا، اعضای هیأت همراه خود را به دکتر ظریف معرفی کرد، ولی یکی از خانم ها که از پروتکل های ملاقات با دیپلمات های ایرانی بی خبر بود، دست خود را به سوی وزیر خارجه کشورمان دراز کرد که ظریف نیز به سرعت هر دو دست خود را به نشانه احترام روی سینه گذاشته و با متانت به زبان انگلیسی با وی احوالپرسی کرد.

ظریف پیش از این با خانم کانگ کیونگ هوا همتای کره ای خود در مونیخ دیدار کرده بود.

روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و سئول، مهترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله شرایط شبه جزیره کره، برجام و سایر مسائل مورد علاقه از دیگر محورهای تبادل نظر در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و در خصوص آخرین تحولات برجام، مسائل منطقه ای و دیگر مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرده بود.

بیش از یکصد تن از مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی اعم از روسای کشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان های بین المللی در نشست امسال حضور دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی