بازدید 2432

تقاضامحور کردن پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی

کد خبر: ۸۷۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 14 February 2019

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معاونت پژوهش و فناوری تلاش دارد در سال آینده پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی را تقاضا محور کند.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت علوم، عبدالرضا باقری در نشست شورا و اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شهید چمران اهواز، با تبریک ایام دهه فجر، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و از تمامی کسانی که در راستای تعالی این دانشگاه تلاش کرده اند، تقدیر کرد.

وی گفت: حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، یکی از ضرورت‌های امروز آموزش عالی کشور است تا بتوانیم فارغ‌التحصیلانی کارآفرین داشته و دانشگاه‌ها نیز در کنار آموزش و پژوهش، پاسخگوی مسائل پیرامونی خود باشند.

قائم مقام وزیر علوم افزود: در دوره جدید عمدتاً سیاست کلی وزارت علوم کنترل کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه ارتقای کیفی، طبیعتاً تربیت بهتر دانشجویان، بازنگری در سرفصل‌ها، آموزش و بازآموزی اعضای هیئت علمی، توجه به کیفیت و ارزیابی کار فارغ‌التحصیلان از جمله نکاتی است که مورد توجه است.

باقری خاطرنشان کرد: در این راستا سامانه‌ای طراحی شده است که در کمیته‌های برنامه‌ریزی وزارت علوم از نظرات اعضای هیئت‌علمی در انتخاب کارگروه‌های برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ارتقای سطح مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سال قبل در دستور کار قرار گرفت و منجر به تدوین دستورالعملی شد که در آن چند موضوع مراقبت از اجرای مطلوب دروس عملی، توجه به دروسی که به مهارت‌آموزی دانشجویان کمک کند و ردیابی فارغ‌التحصیلان هر رشته و نحوه اشتغال آن‌ها و همچنین رضایت کارفرماها از این دانشجویان موردتوجه قرار گرفت؛ انتظار می‌رود این دستورالعمل مورد توجه معاونت های آموزشی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

باقری تصریح کرد: همچنین در حوزه آموزش، توجه به افزایش پذیرش دانشجوی خارجی مدنظر است که در افق برنامه باید به عدد ۸۰ هزار نفر در کشور برسیم و الان ۲۶ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور داریم؛ هم گسترش کمی و هم توجه به کیفیت آموزش این دانشجویان در وزارت علوم مدنظر است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور علی‌رغم تمامی کمبودها در سال آینده ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت که می‌تواند در راستای اشتغال مؤثر باشد.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معاونت پژوهش و فناوری تلاش دارد در سال آینده پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی را تقاضا محور کند. در این برنامه امیدواریم بتوانیم به تقاضایی که دستگاه‌های اجرایی دارند سامان دهیم و جهت‌گیری خوبی در این حوزه انجام شود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل