بازدید 15098
گزارش تابناک اقتصادی از فراز و فرود نرخ ارز در بازار امروز؛

بانک مرکزی: قیمت اسکناس دلار ۱۱۹۳۰ تومان/ آیا دلار ۸ هزار تومانی در راه است؟

بهای امروز هر اسکناس دلار آمریکا بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی با رشد ۳۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل ارزشگذاری شده است. این در حالی است که عضو هیئت رییسه مجلس پیش بینی کرده است که قیمت دلار در روز‌های آتی به زیر۱۰ هزار تومان برسد.
کد خبر: ۸۷۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ 13 February 2019

دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان قرار می‌گیرد/ بانک مرکزی: قیمت اسکناس دلار ۱۱۹۳۰ تومانبهای امروز هر اسکناس دلار آمریکا بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی با رشد ۳۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل ارزشگذاری شده است. این در حالی است که عضو هیئت رییسه مجلس پیش بینی کرده است که قیمت دلار در روز‌های آتی به زیر۱۰ هزار تومان برسد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ماه ۹۷) بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی، هر دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز با نرخ ۱۱۸۳۰ تومان خریداری شده و با رشد ۳۰ تومانی به قیمت ۱۱۹۳۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است. این در حالی است که میانگین نرخ فروش دلار آمریکا در هفته گذشته، ۱۱۸۸۰ تومان برآورد شده است.

همچنین امروز هر اسکناس یورو به نقل از سامانه سنا، با نرخ ۱۳۸۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شده و با قیمت ۱۳۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است. این رقم نسبت به روز گذشته، ۵۰ تومان گران‌تر شده است. این ارز در هفته گذشته، به طور میانگین به نرخ ۱۳۸۱۰ تومان فروخته شده است.

دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان قرار می‌گیرد

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رییسه مجلس با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه ریزی برای کاهش قیمت ارز، گفت: تثبیت قیمت ارز، مدیریت بازار ارز کشور و جلوگیری و پیشگیری از نوسانات که در  ابتدای سال جاری شاهد آن بوده ایم وظیفه بانک مرکزی است، که همتی ریس کل جدید بانک مرکزی توانسته تا حدودی به بازار ارز ثبات ببخشد.

وی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه مبادلات اقتصادی، فرمول های موجود در بازار و عرضه و تقاضا نشان دهنده این بوده که قیمت دلار غیر واقعی بالا است، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا سبب کاهش قیمت ارز منطبق بر واقعیت شود که مشکلاتی که در ابتدای سال جاری به ویژه در چند ماهه نخست سال در بازار ارز ایجاد شد، نشان از بی تدبیری و عدم وجود یک برنامه منسجم در بازار و یک نوع رها شدگی در حوزه ارز بود.

وی با اشاره به اینکه با حضور همتی به عنوان سکاندار جدید بانک مرکزی تا حدود قابل قبولی بازار ارز مدیریت شد، ادامه داد:  در حال حاضر تمامی روزنه ها، منافذ  و مسیرها برای سوءاستفاده کنندگان بسته و اخلالگران به حاشیه رانده شده اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دور از ذهن نیست که قیمت دلار در پایان سال جاری کاهش یابد و به مرز واقعی و حقیقی خود برسد، اظهار داشت: عملکرد رئیس کل بانک مرکزی از لحاظ مدیریت و مراقبت در بازار ارز مثبت است،  اما باید همچنان تمام تلاش خود را برای تثبیت و کاهش قیمت ارز به کار برده تا خساراتی که از نوسانات ارز متوجه کشور شد، را جبران کند، چراکه اقشار آسیب پذیر از نوسانات ارز به شدت آسیب دیده اند.

وی با اشاره به اینکه برخورد قوه قضاییه با اخلالگران ارزی در کاهش قیمت ارز بی تاثیر نبوده است، افزود: هرج و مرجی در ابتدای سال در بازار ارز وجود داشت که در حال حاضر شرایط کنترل شده و نظارت ها در بازار ارز افزایش یافته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت دلار به زیر10 هزار تومان رسیده و بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان قرار می گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر از انحراف مسیر ارز کشور جلوگیری شده و  انتظار حقیقی و واقعی از قیمت ارز زیر ۱۰هزار  تومان است  پیش بینی می شود که موج دوم کاهش قیمت ارز در روزهای آینده کلید می‌خورد و ارز  به مرز قیمت واقعی خود می رسد.

دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان قرار می‌گیرد/ بانک مرکزی: قیمت اسکناس دلار ۱۱۹۳۰ تومان

بر اساس این گزارش؛ امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که طی آن نرخ ۲۷ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز سه‌شنبه افزایش و نرخ ۱۱ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ ۹ ارز دیگر مانند دلار نیز ثابت بود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۷) بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین امروز هر پوند انگلیس با ۱۶۸ ریال افزایش نسبت به روز سه‌شنبه ۵۴ هزار و ۲۸ ریال و هر یورو نیز با ۲۵۱ ریال رشد ۴۷ هزار و ۶۲۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۷۷۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۴۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۷۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۸۲ ریال، روپیه هند ۵۹۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۹۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۵۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۹۷۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۹۳ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۷۵۳ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۶۳ ریال، لیر ترکیه ۸ هزار و ۴ ریال، روبل روسیه ۶۳۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۴ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۵۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۴۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۵۰ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۶۶ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۵۸۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۸۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۱۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۳۲۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۳۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۴۶۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۲۳۸ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۹۰۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۶۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۴۷۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۸۲۳ ریال سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
حرفهای سرکاری
قیمت دلار زیر 6 تومن هست
پس بگو چرا بانک مرکزی چند روزی است قیمتها را بالا برده تا با یک شوک بیاورد پایین که ضرر بزنند به دلالان
امروز آجر تنی ۳۳ هزار تومان و میلگرد کیلویی هزار تومان گران شد
چه جوری قراره مسکن ارزان بشه یا دلار بیاد پایین
خخخخ الان خدایی اش چند وقت هست که میگد ارز می شه 8 تومن 9 تومن ولی شده 12500؟؟
حرف زدن مالیات ندارد
عضو هیئت رییسه مجلس پیش بینی کرده است که قیمت دلار در روز‌های آتی به زیر۱۰ هزار تومان برسد.
مثل مرغ 10 هزار تومانی که 15000 شد؟
خجالت بکشید روزی تمام میشه تحمل مردم
خدا رحم کند. تا حالا هر چیزی که اینها گفته اند برعکس شده است. باید منتظر دلار ۲۰ هزار تومانی باشیم.
دلار جهانگیری

دلاری برای رانت و ویژه خواری

مردم اما... دلار سه الی چهار برابر
دیگه وقتی یه آب معدنی تو دبی 5 دلار قیمت داره باید بفهمید دلار اونقدر هم با ارزش نیست تو دنیا!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خوب بورس اوضاعش بدتر خواهد شد اگر دلار بیاید پایین تر
بیاید زیر ده تومان من می خرم و تمام سپرده بانکیم را بازخرید می کنم.صیادان در کمین اند ولی دروغ می گویند وگرنه اگر راست می گید بیارید زیر ده تومان!!!
با كاهش صادرات نفت به روزي ٧٠٠/٠٠٠ بشكه بودجه دلار كاهش يافته و بعضا بعنوان كالا تهاتر ميشه باعث افزايش نرخ ارز در بازار شده و هيچ راهي هم نداره
از ٤٠ سال پيش بايد به فكر عدم وابستگي به نفت باشند
موضوعي كه اتفاق نيافتاد و امروز براي پرداخت كاركنان و پروژه هاي عمراني منده ايم چكار كنيم
دلار باید بشه 8هزار تومن وماهی 500تومن هم بانک مرکزی کم کنه تا برسه به4-5تومن در مدت کوتاهی همه مشکلات حل میشه -دیگه نه گرونی هست -نه قاچاق دام ومواد خوراکی هست و....فرمول به این سادگی فقط کمی همت ودلسوزی می خواد بخشید همت هم نمی خواد یک دستور میخواد....همین
شش ماهه میگید میشه هشت تومن! همیشه هم در حال افزایشه
با دروغاتون مردم رو سر كار گذاشتيد مردم هر روز كه از خواب بلند ميشن يه خبر جديد بشون ميرسه اگه مسلمونيد فكر مردم بدبخت باشيد عدالت على نيست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار