بازدید 1622

گیت‌ها مانعی میان مسئولان و مردم

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است حصار پیچیده دور مسئولان باعث فاصله جهنمی میان مردم و آنها شده در حالی که سرمایه سیاسی آنها به واسطه مردم تأمین شده است.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 13 February 2019

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت نقش مردم و سرمایه اجتماعی در حفظ نظام های مختلف گفت: واقعیت این است که طی صد سال اخیر در دنیا شاهد ده ها انقلاب و نهضت در قالب های مختلف بوده ایم که آخرین آن تحت عنوان بهار عربی در برخی کشورها نام گرفته بود اما در تمامی این انقلاب ها تنها انقلابی که توانست جهانی شده و به تثبیت برسد انقلاب اسلامی ایران بود.

انقلاب اسلام را سرمایه مردمی حفظ کرده است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائلی که راز و رمز انقلابی ما در آن خلاصه می شود حضور یکپارچه مردم بدون در نظر گرفتن سن، جنس، رنگ، فرهنگ و زبان است، عنوان کرد: تا به امروز نیز چیزی که باعث پایداری انقلاب شده این است که مردم همواره در صحنه بوده و حاضر نشده اند یک وجب از خاک کشور به دست اجانب بیفتد.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران چه در حصر اقتصادی و چه در زمان جنگ همواره پای انقلاب و نظام بوده اند، اظهار داشت: بخش اجتماعی مهم ترین موضوعی است که می تواند نظام یک کشور را حفظ کند و بخش سیاسی صرفا ظواهر کار است.

کمالی پور ادامه در ادامه با بیان اینکه طی سال های اخیر بخش سیاسی جامعه خود را به خوبی نشان نداده، یادآور شد: فاصله جهنمی میان مردم و مسئولان حکایت از این دارد که مردم راه را درست می روند و مسئولان راه را گم کرده اند همچنین حصارهای پیچیده دور مسئولین باعث شده مردم نتوانند حقوق خود را دنبال کنند.

بلوغ سیاسی و فکری در ارتباط مستقیم با بلوغ اجتماعی است

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با انتقاد از سختی دسترسی به مسئولان گفت: گیت ها مانعی میان مردم و مسئولان شده اند در حالی که اعتقاد ما بر این است که بلوغ سیاسی و فکری نیز متعلق به بلوغ اجتماعی مردم بوده و کسانی که ادعا می کنند بلوغ سیاسی داشته و سردمدار هستند باید بدانند که بدون سرمایه مردم دوامی نخواهند داشت.

وی همچنین با بیان اینکه زندگی اشرافی برخی مسئولان قابل تحمل نیست، عنوان کرد: فرزندان برخی مسئولان که در خارج از کشور زندگی مرفهی دارند و خانه هایی که بیش از چند خودرو در آن وجود دارد باعث جدایی ملت از نظام می شود چنانچه مشاهده کردیم یکی از ائمه جمعه تهران چند میله را در نماز جمعه حذف کرد و مردم بسیار امیدوار و خوشحال شدند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه مسئولان در درگاه الهی و پیشگاه شهدا مسئول هستند، خاطرنشان کرد: حرف اول و آخر در انقلاب را لایه های اجتماعی و مردم می زنند و لایه های سیاسی وضعیت خوبی نسبت به آن ندارند لذا باید از ظرفیت اجتماعی مردم بیش از چیزی که استفاه می شود بهره برد تا پایه های نظام مقاوم باقی بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار