بازدید 1818

۲۲ استان کشور درگیر سیل، برف و کولاک

کد خبر: ۸۷۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 13 February 2019

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۲ هزار نفر در ۲۲ استان متأثر از حوادث جوی در کشور خبر داد.

به گزارش میزان، مرتضی سلیمی اظهار داشت: ۲۲ استان در کشور از جمله اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد از ۲۰ بهمن تا ساعت ۶ صبح امروز متأثر از سیل، برف و کولاک بودند.

وی افزود: در این مدت ۱۱۳۹ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۲۹۶ تیم به ۱۲ هزار ۷۷۰ نفر امدادرسانی کردند و همچنین ۲ هزار و ۲۴۳ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و ۹۶ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به مفقود شدن ۵ نفر گفت: دو نفر در شهرستان اسدیه خراسان جنوبی، یک نفر در رودان هرمزگان، یک نفر در میرجاوه سیستان و بلوچستان و یک نفر هم در ممسنی فارس مفقود شدند و همچنین یک نفر در اسدیه خراسان جنوبی و یک نفر هم در لالی خوزستان به دلیل گرفتار شدن خودرو سواری در مسیر سیلاب فوت شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۸۳۹ دستگاه خودرو از مسیر برف، ۵۴ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و از ۱۹۰ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

سلیمی تشریح کرد: ۷۲ دستگاه چادر، ۲۴۳۰ تخته پتو، ۴۳۰ تخته موکت، ۲۱۰۰ کیلوگرم نایلون، ۹۲۵ بسته غذایی، ۲۰۷۷ قوطی کنسرو، ۲۳۰ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۰ کیلوگرم روغن و ۳۳۰ بطری آب معدنی در بین مناطق مذکور توزیع شد.

وی افزود: امدادرسانی در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، مازندران، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان