بازدید 4184
جهانگیری در جلسه مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران:

بايد در مقابل كار عظيم ملت ايران سر تعظيم فرود آورد

کد خبر: ۸۷۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 12 February 2019

معاون اول رئیس جمهور گفت: بايد در مقابل كار عظيم، آگاهانه و هوشمندانه ملت ايران سر تعظيم فرود آورد و دست مردم را بوسيد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ابتدای جلسه مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: باید در مقابل کار عظیم، آگاهانه و هوشمندانه ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و دست مردم را بوسید. دشمنان ملت ایران تصور نمی کردند که در این شرایط شاهد حضور معنادار مردم ایران در راهپیمایی باشند و ما باید قدردان ملت ایران باشیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها به کار گیریم.

معاون اول رییس جمهور افزود: پس از راهپیمایی 22 بهمن و حضور حماسی ملت ایران در این راهپیمایی، وقتی توئیت رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را دیدم، عصبانیت آنها از ملت ایران کاملا مشخص بود و به یاد جمله معروف شهید بهشتی افتادم که گفت: آمریکا از دست ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

جهانگیری همچنین در این جلسه با اشاره به نقش مستقیم و پراهمیت شهرداران در زندگی مردم گفت: خدماتی که شهرداری ها ارائه می کنند، تاثیر فراوانی در آرامش روانی جامعه دارد و این مسئولیتی مهم برای شهرداران است تا با خدمت رسانی و ایجاد رضایتمندی در مردم موجب نشاط و سرزندگی در جامعه شوند.

معاون اول رئیس جمهور از شهرداران کلان‌شهرهای کشور خواست در جلسات ادواری و مستمر خود، علاوه بر همفکری برای اداره امور جاری، راهکارهای عملی و راهگشا برای بهبود اداره شهرها تدوین و این پیشنهادات را به دولت ارائه کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین حضور شهرداران مراکز استان ها در جلسات شورای معاونین استان را گامی مثبت در جهت کمک به مدیریت شهری برشمرد و افزود: حضور شهرداران مراکز استان ها در این جلسات می تواند به مشارکت شهرداری ها در بهبود اداره شهرهای استان های مختلف کشور کمک کند و وزارت کشور این موضوع را از طریق استانداران پیگیری کند.

جهانگیری با بیان این که مردم مرجع قضاوت درباره عملکرد مسئولین هستند، بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای خدمت رسانی به مردم تأکید کرد و افزود: داشتن مسئولیت توفیق و فرصتی بزرگ است تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم و اگر در دوره مسئولیت نتوانیم کار مثبتی انجام دهیم نارضایتی مردم و نارضایتی درونی برای ما به همراه خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مردم کشور روزهای دشواری را سپری می کنند و انتظار دارند که مدیران و مسئولین کشور بتوانند گره ای از زندگی آنان باز کنند. در این شرایط، مدیران علی رغم محدودیت منابع مالی باید با خلاقیت و نوآوری، موانع پیش رو را برطرف کرده و در جهت رضایتمندی مردم گام بردارند.

در این جلسه که وزرای کشور، راه و شهرسازی، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و شهرداران کلانشهرهای ایران حضور داشتند، مهمترین مسایل و دغدغه های کلانشهرها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و هر یک از شهرداران گزارشی از چالش ها و تنگناهای پیش روی کلانشهرها را ارائه کردند.

وزیر کشور نیز در این جلسه با بیان این که شهرهای کشور در حال گسترش بی رویه هستند و لازم است که بر حاشیه شهرها نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد، گفت: ادامه این روند به افزایش ناهنجاری ها و نابسامانی ها تبدیل می شود و اگر به این موضوعات رسیدگی نشود با انباشت نارضایتی مردم روبرو خواهیم شد.

در ادامه این جلسه در خصوص دغدغه ها و چالش های مطرح شده از سوی شهرداران کلانشهر های کشور بحث و بررسی شد و پس از توضیحات نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصمیماتی برای حل مسائل کلانشهرهای کشور اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین تصمیماتی برای تامین مالی جهت توسعه حمل و نقل عمومی و تامین واگن برای قطار شهری کلانشهرهای کشور اتخاذ شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی