بازدید 2783

اولویت اصلی فنی و حرفه‌ای ارتقای آموزش است

کد خبر: ۸۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 12 February 2019

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر ارتقای آموزش به‌عنوان اولویت اصلی دانشگاه در برنامه‌ریزی‌های آینده اشاره کرد.

به گزارش آنا، از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی‌عمران در دیدار با مسئولان دانشگاه و رؤسای آموزشکده‌های استان یزد با اشاره به برخی از چالش‌های دانشگاه مانند مشکلات سیستم آموزشی، دغدغه‌های پرسنل قراردادی و شرکتی گفت: در خصوص حل این مسائل، اقدامات مناسبی انجام‌شده که پیشرفت و موفقیت‌هایی در زمینه‌های مختلف حاصل شده است.

صالحی‌عمران بیان کرد: سفرهای استانی باعث ایجاد یک چشم‌انداز کلی شده است که می‌تواند با ایجاد شناخت از سازمان، در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های کلان دانشگاه تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر مسئله آموزش به‌عنوان اولویت اصلی برنامه‌ریزی‌های دانشگاه در آینده عنوان کرد: سایر مسائل دانشگاه مانند تبدیل وضعیت کارکنان نیز مدنظر قرار دارد و کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شده است که به‌طور جد پیگیر این موارد است و با این‌ وجود هدف و رسالت اصلی دانشگاه ارتقای آموزش و پژوهش بوده و در این زمینه اقدامات مناسبی در زمینه تحلیل برنامه‌ریزی درسی و تغییر سرفصل‌ها صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته مجوز تغییر سرفصل‌های دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ گردید.

وی در خصوص تفویض اختیار به استان‌ها و تمرکززدایی تصریح کرد: سعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر تمرکززدایی بوده و در مواردی که منع قانونی نداشته باشد قطعاً به مراکز استانی تفویض اختیار می‌شود، زیرا این اعتقاد وجود دارد که دانشکده و آموزشکده‌ها هستند که مأموریت اصلی را بر عهده‌ دارند و سازمان مرکزی صرفاً به‌عنوان یک پشتیبان عمل می‌کند.

صالحی عمران با تأکید بر دو عبارت کارآیی و به یاد داشتن رسالت اصلی گفت: مدنظر قرار دادن این دو مؤلفه از جانب مدیران می‌تواند دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دانشگاه موفق و سربلند تبدیل کند.

در ابتدای این جلسه میرفخرالدینی رئیس دانشگاه فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان یزد ضمن پاسداشت حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، چالش‌هایی را که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود داشته و در حال حاضر با درایت و تخصص صالحی عمران به فرصت تبدیل شده تشریح نموده و تأکید کرد با توجه به تغییراتی که در حوزه‌های مختلف در حال انجام است، موفقیت‌های بزرگی را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است در ادامه سفر رئیس دانشگاه فنی‌ و‌ حرفه‌ای به استان یزد، پس از افتتاح مجموعه بزرگ فرهنگی و سالن ورزشی دانشگاه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و استاندار یزد، ضمن بازدید از برخی از دانشکده و آموزشکده‌های استان در نشستی از دغدغه‌های رؤسا، اساتید و پرسنل مطلع شده و به تشریح مسائل و پاسخگویی به آنان پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل