بازدید 17341

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا یا ویزای مولتی

کد خبر: ۸۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 12 February 2019

ویزای توریستی کانادا که به ویزای مولتی یا ۵ ساله نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر بهترین راه برای ورود به کاناداست. در ادامه انواع و شرایط اخذ این ویزا را بررسی می‌کنیم.

مساعد بودن شرایط اقتصادی، حکومتی، آموزشی، امنیتی و البته جاذبه‌های دیدنی و طبیعی، کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای زندگی، کار، تحصیل و مسافرت تبدیل کرده‌ است، از این رو سالانه جمعیت زیادی از سراسر دنیا از طریق ویزای توریستی کانادا برای سفر یا مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. این ویزا در بین ایرانیان به ویزای مولتی یا ۵ ساله نیز شناخته می‌شود. بدیهی است که از اولین اقدامات جهت سفر یا مهاجرت به هر کشوری گرفتن ویزا جهت ورود به آنجاست که چگونگی اخذ آن بسیار مهم است و جمع‌آوری اطلاعات در مورد آن جهت سهولت و صرفه‌جوی در هزینه و زمان ضروری می‌باشد. اهمیت این موضوع ما را برآن داشت تا در این مقاله اطلاعات لازم در مورد کشور کانادا و نحوه‌ی اخذ ویزای توریستی این کشور در اختیار شما قرار دهیم.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی که با نام‌های ویزای مولتی یا ویزای ۵ ساله نیز شناخته می‌شود، از نوع ویزاهای موقت به حساب می‌آید که اداره‌ی مهاجرت کانادا این ویزا را به افرادی که تبعه‌ی این کشور نیستند و به دلیل دیدار با خانواده، دلایل کاری و شغلی و یا به جهت سپری‌کردن تعطیلات به صورت موقت و قانونی قصد ورود به این کشور را دارند، صادر می‌کند.

از لحاظ دسته بندی، ویزای توریستی کانادا به صورت یکبار ورود (Single Visa)، چندبار ورود  (Multiple Visa) و سوپرویزا  صادر می‌شود، که در ادامه بیشتر با ویژگی‌های آنها آشنا می‌شویم.

ویزای یکبار ورود یا سینگل :(single visa) با اخذ این نوع ویزا، افراد تنها یکبار اجازه‌ی ورود به کشور کانادا را دارند و برای ورود دوباره، باید مجددا اقدام به اخذ ویزا کنند.

ویزای چندبار ورود یا مالتیپل:(multiple visa)  اخذ ویزای مولتی یا چند بار ورود به این معناست که دارنده‌ی آن تا ۶ ماه بدون محدودیت، مجاز به اقامت در کانادا است و پس از ۶ ماه کافی است تنها یکبار از کشور خارج شود تا پس از بازگشت ویزای او برای ۶ ماه دیگر تمدید شود. فرد بسته به مدت اعتبار ویزای خود مجاز است به‌کانادا سفر کند. مدت اعتبار ویزا به مدت اعتبار پاسپورت بستگی دارد و با توجه به اینکه پاسپورت ایرانی ۵ سال اعتبار دارد بنابراین اعتبار ویزای مولتی کانادا برای ایرانیان  ۵ ساله است.

سوپرویزای کانادا: این ویزا مختص افرادی است که فرزند و یا نوه‌شان به عنوان دعوت‌کننده در کانادا اقامت دائم دارد. در این جا دعوت‌کننده باید مدارکی مربوط به حقوق دریافتی، وضعیت مالیاتی را ارائه دهد. همچنین بیمه‌ی درمانی فردی که دعوت کرده است را حداقل تا یک سال و به ارزش حداقل ۱۰۰هزار دلار  پرداخت کند. مدت اعتبار این نوع ویزا ۱۰ سال است، اما همانطورکه قبلا اشاره کردیم، با توجه به اینکه پاسپورت ایرانی ۵ سال اعتبار دارد، مدت اعتبار این نوع ویزا برای ایرانیان ۵ سال است.

شرایط لازم  برای اخذ ویزای توریستی کانادا

  • تهیه‌ی پاسپورت معتبر
  • داشتن سلامت جسمی و روحی
  • تهیه‌ی مدارک درخواستی از سوی اداره‌ی مهاجرت کانادا
  • تکمیل فرم‌های مشخصات فردی که از قبل توسط اداره مهاجرت کانادا مشخص شده است

فرد متقاضی باید با ارائه‌ی دلایل قانع کننده‌ای مانند داشتن خانواده ،کار، سرمایه، نشان دهد تنها قصد سفر به کانادا با هدف مشخصی دارد و پس از آن به کشورش بازمی‌گردد، انگیزه‌های بازگشت شخص باید  قادر به راضی کردن افسر اداره مهاجرت کانادا باشد. همچنین متقاضی ویزای توریستی کانادا باید افسر اداره مهاجرت را متقاعد کند که در موعد مقرر و قبل از اتمام اعتبار ویزا، کشور کانادا را ترک می‌کند.

متقاعد کردن افسر اداره مهاجرت یکی از مهم‌ترین بخش‌های اخذ این ویزا استو همچنین این فرد مسئول تعیین مدت اقامت شما در کاناداست. برای گذر از این مرحله دشوار می‌توانید از مشاوره متخصصان ایران کانادا کمک بگیرید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

با توجه به این‌که مدت زمان صدور ویزا برای متقاضی ایرانی حداقل ۱۳۰ روز می‌باشد، ارائه‌ی اصل پاسپورت فرد با حداقل شش ماه اعتبار ضروری است. همچنین ارائه‌ی پاسپورت‌های قدیمی که در آن‌ها ویزا درج شده الزامی است.

  • ترجمه شناسنامه؛
  • اصل فرم دعوت نامه؛
  • بیمه مسافرتی؛
  • تکمیل فرم مشخصات فردی؛
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا؛
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر؛
  • ترجمه‌ی گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان در صورت همراهی؛
  • یک قطعه عکس جدید ۳.۵ در ۴.۵ رنگی با زمینه سفید، از روبه رو وبدون روتوش و اسکن؛
  • ارائه‌ی نامه‌ای از بانک که گردش چهارماهه حساب بانکی را نشان می‌دهد؛
  • در صورت داشتن گواهی خرید سهام، گواهی سپرده بلند مدت و یا سند ماشین، همگی باید ارائه‌ شوند؛
  • ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند؛
  • برای افرادی که شاغل هستند، ارائه‌‌ی گواهی اشتغال، ترجمه‌ی حکم کارگزینی و ترجمه فیش حقوقی لازم است.

روش‌های درخواست ویزا

برای درخواست ویزای کانادا از دو طریق می‌توان اقدام کرد. روش اول استفاده از سامانه‌ی اینترنتی و آنلاین اداره مهاجرت کانادا است. روش دوم با استفاده از مراجعه به سفارت‌های کانادا جهت درخواست ویزای این کشور است.

در روش دوم با استفاده از مراجعه‌ی حضوری به یکی از سفارت‌های کانادا  و ارائه‌ی مدارک لازم نسبت به دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنید که پس از ثبت درخواست و دریافت نامه‌ی انگشت نگاری مجددا به سفارت مربوطه مراجعه کرده و کارهای مربوط به انگشت نگاری را انجام می‌دهید، پس از آن باید منتظر دریافت نامه رد یا پذیرش درخواست خود باشید تا در صورت پذیرش با مراجعه به سفارت ویزای خود را دریافت کنید.  با توجه به اینکه کشور کانادا در ایران سفارت ندارد، باید برای درخواست ویزا به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. از جمله این سفارت‌ها می‌توان به سفارت ترکیه، ارمنستان، گرجستان،کویت بحرین و امارات اشاره کرد. بدنیست بدانید کشور ترکیه در دو شهر استانبول و آنکارا نمایندگی دارد.

در نظر داشته باشید که در سالهای اخیر اشتباهات کوچک در تنظیم و ارائه مدارک مورد نیاز، کلیه روند اخذ ویزا را برای بسیاری از متقاضیان دچار مشکل کرده است. به همین منظور بهتر است متقاضیان برای جلوگیری از هر گونه اشتباه ناخواسته، از مشاوره متخصصان در این زمینه کمک بگیرند.

کارشناسان مجرب ایران کانادا با بیش از ۱۰ سال تجربه در این زمینه می‌توانند در تمامی مراحل اخذ انواع ویزای کانادا، از جمله ویزای مولتی و ویزای تحصیلی کانادا و پیکاپ ویزا از سفارت کانادا در کشور مورد نظر، شما را همراهی کنند.

برای مطالعه جزئیات بیشتر در خصوص ویزای توریستی کانادا به لینک زیر مراجعه کنید.

ویزای توریستی کانادا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی