بازدید 2926

آخرین وضعیت دانشجویان علوم پزشکی آزاد

کد خبر: ۸۷۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 12 February 2019

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد از تعیین تکلیف وضعیت اغلب دانشجویان متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه خبر داد و گفت: مشکل تمامی دانشجویان که حدنصاب لازم را کسب کرده بودند رفع شد و بر سرکلاس‌های درس حاضر شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر نفر ضمن بیان این مطلب از تعیین تکلیف وضعیت اغلب دانشجویان متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه خبر داد و افزود: خوشبختانه با ظرفیت خوبی که برای رشته‌های علوم پزشکی در این دانشگاه ایجاد شد و همچنین با اضافه ظرفیتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه آزاد در خصوص رشته‌های پزشکی اختصاص داد، اکثر دانشجویانی که متقاضی ورود به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بودند، ثبت نام کردند و مشکل اغلب این دانشجویان رفع شد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته ممکن است مشکل برخی از دانشجویان فوق رفع نشده باشد و ما قرار نبود در این اتفاق مشکل را به صورت شخصی رفع کنیم. در واقع تعدادی از دانشجویانی که حدنصاب نمره را کسب کرده بودند، مجدد ثبت نام کردند و بر سر کلاس‌ها حاضر شدند، اما اسامی تعدادی از دانشجویان نیز که نمره قبولی را نداشتند، اشتباهاً به عنوان قبولی در رشته‌های پزشکی درج شده بود، بنابراین امکان ثبت نام مجدد برای این افراد فراهم نشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد همچنین گفت: به‌طور کلی دانشجویانی که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه حدنصاب لازم را کسب کرده بودند، ولی اسامی آنها به عنوان قبولی اعلام نشده بود، در حال حاضر بر سر کلاس‌های درس نشسته‌اند، اما درباره دانشجویانی که خلاف این موضوع واقع بود، امکان حضور در دانشگاه برای آن‌ها فراهم نشد.

دکتر نفر در ادامه در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد گفت: این ظرفیت از سوی وزارت بهداشت تعیین می‌شود، اما به‌طور کلی تعداد ظرفیت پذیرش دانشجو نیز به وضعیت زیربنای کاری دانشگاه بستگی دارد و اگر بخواهیم رشته‌ها و تعداد دانشجویان پزشکی را افزایش دهیم، باید تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌طور کلی در حوزه پزشکی برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی نداریم و بنا داریم رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان توسعه یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل