بازدید 4258

وزیر خارجه مجارستان: متحد دفاعی آمریکا هستیم

کد خبر: ۸۷۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 11 February 2019

وزیر خارجه مجارستان که یکی از کشورهای اروپای شرقی و زمانی تحت سیطره شوروی سابق بوده است، گفت: آمریکا می تواند روی مجارستان به عنوان یک متحد دفاعی حساب کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیتر سیارتو روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود افزود: هر دو کشور در سیاست هایشان منافع خود را در نظر می گیرند اما امنیت، استقلال و مبارزه با سیل پناهندگان در اولویت مسئولیت های دو کشور است.

وی ادامه داد: دو طرف بر حفظ میراث مسیحی را حفاظت کنند و از جوامع مسیحی در سراسر جهان مراقبت داشته باشند. دو طرف تاکید کردند که رفتار مناسبی با اسرائیل را مد نظر داشته باشند، فکر می کنیم جهان جای بهتری نخواهد شد اگر برخی کشورها در امور داخلی دیگران دخالت کنند. وزیر خارجه مجارستان اضافه کرد: وقتی در اتحادیه اروپا از تصمیم های آمریکا انتقاد می شود، معمولا آنها را وتو می کنیم و با نگاه دراز مدت به بحران های جهانی می نگریم.

سیارتو با بیان اینکه روابط با چین و روسیه از موضوعاتی بود که در این گفت وگوها به آن پرداخته شد، اظهار کرد: سهم تجارت مجارستان با چین 1.2 درصد در اروپا است. آمریکا می تواند روی مجارستان به عنوان یک متحد دفاعی حساب کند.

وی تاکید کرد: ما شادمان هستیم سربازان ما در کوزوو و افغانستان همراه با ناتو خدمت می کنند و دوست داریم در ائتلاف های تحت رهبری آمریکا مشارکت داشته باشیم. زمان آن رسیده است که توافق های دفاعی 1997 با آمریکا را مدرنیزه کنیم و متون آن را مورد تجدید نظر قرار دهیم.

وزیر خارجه مجارستان ادامه داد: درباره خرید سامانه های دفاعی میان برد برای افزایش قابلیت های دفاعی خود با وزیر خارجه آمریکا مذاکره کردیم و خواستار تشریک مساعی شرکت نفت اکسون موبایل برای سرمایه گذاری در میادین ساحلی گاز شدم.

سیارتو اضافه کرد: امیدواریم آمریکا در این زمینه که منابع مشترک با رومانی است به ما کمک کند. آمریکا دومین سرمایه گذار بزرگ در مجارستان است و 105 هزار شهروند مجارستان را شرکت های آمریکایی در مجارستان به کار گرفته اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید برای نزدیک شدن به آمریکا از روسیه و چین فاصله بگیرید، گفت: ما در واقع در ناتو متحد هستیم. بنابراین همکاری ما در این چارچوب ادامه خواهد داشت. اگر به همکاری ما با چین نگاه کنید، تجارت زیادی نداریم.

وزیر خارجه مجارستان با اشاره به حضور چین در زیرساخت های مخابراتی مجارستان که مجریان آن را شرکت های آلمانی و بریتانیایی تشکیل داده اند، افزود: وقتی از چین صحبت می شود باید این فریبکاری ها را کنار گذاشت.
سیارتو ادامه داد: درباره روسیه صحبت هایی وجود دارد که اصلا درست نیست. مجارستان و اروپای مرکزی نیستند که در روسیه حضور دارند یا با گاز پروم همکاری می کنند؛ وزیر مجارستان نبودند که در سن پترزبورگ قهرمان شوند بلکه رئیس جمهوری فرانسه بود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های اروپایی دیگر به خصوص غرب اروپا با روسیه همکاری دارند، اضافه کرد: از اینکه به ما می گویند که فقط مجارها رابطه نزدیکی با روسیه دارند، خسته شده ایم.

وزیر خارجه مجارستان با بیان این که 85 درصد گاز طبیعی ما از روسیه می آید، گفت: تمام کار و سرمایه گذاری لازم را برای تنوع بخشیدن به منابع خرید گاز طبیعی را انجام داده ایم. اگر شرکت آمریکایی اکسون موبایل تصمیم بگیرد که در رومانی گاز طبیعی استخراج کند و بتواند قیمت خوبی ارائه کند، می توانیم گاز مایع هم خریداری کنیم و برای کاهش همکاری با روسیه پیش برویم.

سیارتو ادامه داد: ما خواستار این هستیم که منابع اعتبار مالی داشته باشیم که بتوانیم به ترمینال های گاز مایع دسترسی داشته باشیم و به سود اروپای غربی نیست که اروپای شرقی منابع خودشان را گوناگون تر کنند.
وی به توافق روسیه و آلمان برای بهبود امنیت انرژی اروپای غربی اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی