بازدید 9847

مزایده قدیمی‌ترین ایرلاین غیرنظامی ایران

کد خبر: ۸۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 09 February 2019

شرکت هواپیمایی کارون که از آن به عنوان قدیمی‌ترین ایرلاین غیرنظامی ایران نام برده می‌شود، قرار است از طریق مزایده واگذار شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، براساس دو نوبت آگهی مزایده ای که طی روزهای گذشته در یکی از روزنامه ها منتشر شده، یکی از شرکت های زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی صنعت نفت که در حال حاضر مالکیت شرکت هواپیمایی کارون را در اختیار دارد، قصد دارد ۱۰۰ درصد سهام آن را واگذار کند.

براساس اطلاعات مندرج در آگهی مزایده، مهلت دریافت اسناد مزایده از تاریخ دوشنبه ۱۵ بهمن ماه تا دوشنبه ۲۹بهمن ماه جاری است و پیشنهادات باید تا ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه ارائه گردد.

پاکات پیشنهاد قرار است چهارشنبه یکم اسفندماه گشوده شود.

شرکت هواپیمایی کارون به عنوان اولین ایرلاین غیرنظامی صنعت هوایی کشور، ابتدا با هدف پشتیبانی از عملیات اکتشاف، استخراج و توسعة عملیاتی در مناطق نفت خیز جنوب فعالیت خود را در سال ۱۳۰۵ با نام «شرکت خدمات هوایی» آغاز کرد، سپس از واحدی تحت مدیریت مناطق نفت خیز به صورت شرکتی مستقل ارتقاء یافت و به عنوان «شرکت حمل و نقل هوایی ایران – نفت»، زیر مجموعة شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

در سال ۱۳۷۹ سهام شرکت به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت واگذار و به «شرکت هواپیمایی نفت ایران» تغییر نام داد، نهایتاً این شرکت درسال ۱۳۹۵ باهدف توسعة ناوگان و معرفی خود به عموم و ارائه خدمات مطلوب تر به تمامی آحاد جامعه نام خود را به «شرکت هواپیمایی کارون» تغییر داد.

ناوگان این ایرلاین را ۴ فروند فوکر ۱۰۰ به ظرفیت هر کدام ۱۰۰ نفر، ۴ فروند فوکر ۵۰ هر کدام به ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند بوئینگ ۷۳۷ به ظرفیت ۱۴۵ نفر تشکیل می دهند.

به گفته نورالله رضایی نیارکی، مدیرعامل کارون ، این ایرلاین خصولتی-دولتی است.

باید امیدوار بود این واگذاری به سرنوشت برخی واگذاری های حاشیه ساز سالهای گذشته دچار نشود و خریداری صاحب صلاحیت سکان آن را بدست بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان