بازدید 3394

قیمت نفت به ۶۲ دلار و ۲۷ سنت رسید

کد خبر: ۸۷۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 08 February 2019

قیمت نفت برنت در ادامه معاملات امروز با ۶۴ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۲۷ سنت رسید.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، کاهش عرضه نفت اوپک و متحدانش و تاثیر تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا باعث شد قیمت نفت در ادامه معاملات امروز روندی صعودی را در پیش بگیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 21 سنت، افزایش به 52 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز حدود 2.5 درصد افت کرده بود. قیمت نفت برنت نیز امروز با 64 سنت افزایش به 62 دلار و 27 سنت رسید. دیروز نفت برنت 1.7 درصد افت داشت.

نگرانی ها از حل نشدن اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و افت رشد اقتصاد جهانی بر بازارهای مالی و از جمله قیمت نفت سایه افکنده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، برنامه ای برای دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین قبل از یک مارس، زمان اتمام آتش بس تجاری دو کشور ندارد. ترامپ تهدید کرده در صورتی که در این مدت دو کشور نتوانند به یک توافق تجاری برسند، تعرفه ها علیه کالاهای چینی را افزایش خواهد داد. دور بعدی مذاکرات میان پکن و واشنگتن قرار است هفته آینده در پکن برگزار شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به دلیل نگرانی ها از چشم انداز رشد اقتصادی، قیمت نفت به رقم های پایین هفته کاهش یافته است.»

روز پنجشنبه کمیسیون اروپایی پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی حوزه یورو را به شدت کاهش داد و پیش بینی کرد که تنش های تجاری در سطح جهان و برخی چالش های داخلی اقتصاد این حوزه را تحت تاثیر قرار دهد.

کمیسیون اروپایی گفته رشد اقتصادی از 1.9 درصد سال گذشته به 1.3 درصد در سال جاری خواهد رسید، اما در سال 2020 به 1.6 درصد افزایش خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر