بازدید 3060
وزیر برق و انرژی عراق:

از صنعت برق ایران شگفت زده شدم

وزیر برق و انرژی عراق با اشاره به اینکه از پیشرفت های ایران در صنعت برق شگفت زده شدم گفت:ایران از این پس در تولید فناوری و تجهیزات نوین به صنعت برق کشور عراق کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 08 February 2019

به گزارش فارس ،لوی خطیب در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه صنعت برق میان ایران و عراق ضمن تبریک ایام دهه فجر و با آرزوی سربلندی برای کشورمان ، از پایبندی کشور عراق به تمامی بندهای تفاهم نامه فی مابین و برپایی جلسه کاری دو کمیته عالی به منظور اجرای مفاد تفاهم نامه خبرداد.

وی اولویت های اصلی کشورش را توانمندسازی نیروی انسانی عراق و گرفتن آموزش های لازم از ایران برای به دست گرفتن کنترل برق شبکه عراق عنوان کرد و گفت: در این خصوص درخواست های متعددی از کشورهای دیگر داشتیم که البته در این خصوص تنها ایران این درخواست را قبول کرده است .

وزیربرق و انرژی عراق تصریح کرد: هدف ما استمرار واردات برق و گاز نیست چرا که ما کشور غنی هستیم.

خطیب با اشاره به قابلیت ایران به عنوان هاب انرژی منطقه، گفت : هدف اصلی ما تعامل منطقه ای با دولت های همجوار است و دیدار با کشورهای همسایه نیز در همین زمینه صورت گرفته است که ایجاد بازار برق از ثمرات آن خواهد بود که به نفع کل کشورهای منطقه است .

وی با اشاره به بازدید از شرکت های صنعتی برق ایران نیز اشاره کرد و با بیان این که از پیشرفت های صنعتی و تکنولوژیکی بخش های خصوصی و دولتی ایران شگفت زده شده است، اعلام کرد: آماده همکاری با ایران و مراکز تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای شایستگی منابع انسانی در صنعت برق عراق هستیم.

وی با اشاره به ارتباط این کشور با شرکت های بزرگ صنعتی دنیا گفت:  این شرکت ها به فکر فروش تجهیزات هستند درحالی که ایران از این پس در تولید فناوری و تجهیزات نوین به صنعت برق کشور عراق کمک خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل