بازدید 8526
جروزالم پست:

سامانه «اس-300» در سوریه فعال شد

کد خبر: ۸۷۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 05 February 2019

تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده افزایش سطح عملیاتی سامانه موشکی «اس-300» در سوریه است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تصاویر جدید منتشر شده ماهواره‌ای در سه شنبه از فعال شدن سامانه موشکی «اس-300» ساخت روسیه در سوریه حکایت دارند.

به نوشته «جروزالم پست» تصاویر شرکت ماهواره‌ای اسرائیلی «ImageSat» از فعال شدن سه سامانه از چهار سامانه موشکی اس-300 در«مصیاف» در شمال غربی سوریه حکایت دارد، در حالی که یکی از این پرتابگرها نیز استتار شده است.

این شرکت در ارزیابی خود از این تصاویر اعلام کرده که نصب این پرتابگرها به خاطر تنش منطقه‌ای، نشان دهنده افزایش سطح عملیاتی و هوشیاری آن‌هاست.

بر اساس این گزارش، روسیه پرتابگر، رادار و خودروی فرماندهی و کنترل این سامانه موشکی پیشرفته را اوائل ماه اکتبر (مهر) و در واکنش به سقوط یک فروند هواپیمای تجسسی خود در قلمروی هوایی سوریه در جریان حمله صهیونیست‌ها به سوریه ارسال کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده که دستگاه‌های جنگال را برای مقابله با ناوبری ماهواره‌ای، سامانه‌های راداری و شنود دشمن در سواحل سوریه نصب می‌کند.

سامانه پیشرفته اس-300 ارتقاء عمده‌ای را به پدافند هوایی سوریه خواهد داد و تهدیدی علیه جنگنده‌های صهیونیستی در ماموریت‌هاست زیرا این سامانه دفاع موشکی دوربرد می‌تواند موشک‌های بالستیک و هواپیماها را در فاصله 300 کیلومتری هدف گیرد.

رادار تعاملی این سامانه پیشرفته موشکی می‌تواند به طور همزمان تا 12 موشک هدایت شونده را به سوی اهداف پرتاب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار