بازدید 1319

طرح احزاب اپوزیسیون هند برای کنار زدن مودی از نخست وزیری

یک ائتلاف از احزاب مخالف هند، از تهیه یک برنامه اقتصادی مشترک در راستای متحد کردن تلاش‌هایشان برای کنار زدن نارندرا مودی از نخست وزیری در انتخابات سراسری پیش رو خبر دادند.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 05 February 2019

یک ائتلاف از احزاب مخالف هند، از تهیه یک برنامه اقتصادی مشترک در راستای متحد کردن تلاش‌هایشان برای کنار زدن نارندرا مودی از نخست وزیری در انتخابات سراسری پیش رو خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گفته چاندرابابو نایدو، یکی از رهبران این احزاب که به تشکیل این جبهه مشترک کمک کرده، این برنامه قرار است شامل سیاست مهم مطرح شده که از سوی حزب اپوزیسیون کنگره به منظور تأمین یک حداقل درآمد برای فقرا در صورت پیروز شدن در انتخابات باشد.

این ائتلاف شامل ۲۳ حزب است که در یک گردهمایی بزرگ ماه گذشته میلادی در شهر کلکته دور هم جمع شدند و به بررسی محورهایی شامل ریشه کن کردن فقر و ارتقای کشاورزی و اشتغال و همچنین برقراری حداقل درآمد برای هر خانواده پرداختند.

نایدو خاطر نشان کرد: احزاب سیاسی زیادی هستند که روی یک اتفاق نظر کار می‌کنند. بحران مربوط به کار کشاورزان همراه با اشتغال‌زایی و بیکاری بزرگترین مسائل هستند و اقتصاد نقطه تمرکز ما است.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که محبوبیت نارندرا مودی، به سبب نارضایتی از بیکاری در میان جوانان و تضعیف اقتصاد و کشاورزی به پایین‌تر حد خود کاهش یافته است.

نظرسنجی‌ها در عین حال نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم متعلق به نارندرا مودی در صورت برگزاری انتخابات نخواهد توانست اکثریت را به دست بیاورد و فرصت بالقوه وجود دارد تا ائتلافی از احزاب مخالف منطقه‌ای شانس‌شان را برای قدرت رسیدن امتحان کنند. با این حال هنوز اینکه چه کسی رهبر این ائتلاف مخالف باشد، در ابهام قرار دارد.

همچنین مشخص نیست احزاب منطقه‌ای بخواهند از رائول گاندی، رهبر حزب کنگره در صورتی که این حزب تعداد کرسی‌های قابل توجهی به دست بیاورد، حمایت کنند.

نایدو تصریح کرد: کاندیدای نخست وزیر با اتفاق نظر مشخص خواهد شد.

او همچنین تعیین شدن این کاندیدا پیش از انتخابات را رد کرد و گفت‌: ما اول باید در انتخابات پیروز شویم.

نایدو به عنوان سر وزیر ایالت آندهرا پرادش، سابقه اجرای سیاست‌های حامی تجارت را که باعث جذب شرکت‌هایی مانند مایکروسافت به این ایالت شد دارد.

حزب او به نام تلوگو دسام، یکی از بزرگترین احزاب منطقه‌ای در پارلمان هند و قبلاً بخشی از ائتلاف تحت رهبری مودی و حزبش به نام حزب "بهاراتیا جاناتا" بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار