بازدید 12522

کالای بی‌کیفیت، ایران را در عراق بدنام کرد

کد خبر: ۸۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۰ 25 February 2010
حجم صادرات غیرنفتی ایران به عراق در سال 2009 سه میلیارد و 383 میلیون دلار بوده که مقدار قابل قبولی به نظر نمی‌رسد.   

به نوشته «جهان صنعت»، یک بازرگان عراقی با تایید این خبر گفت: تجار ایرانی ابتدا کالاهای مرغوب به عراق ارسال داشتند، اما بعد از مدتی کالاهای بنجل و بی‌کیفیت را ارسال کردند که این امر موجب بدبینی مردم عراق نسبت به کالاهای ایرانی شده است.   

وی با بیان اینکه ما خواهان مشارکت دایمی ایرانیان در طرح‌های اقتصادی عراق البته با صداقت هستیم، خطاب به تجار ایرانی گفت: فکر نکنید که اگر کالاهای نامرغوب به عراق ارسال کنید آن کالا فقط به اسم خودتان تمام می‌شود بلکه در عراق آن کالا را با نام و نشان ایران می‌شناسند و در اصل ایران بدنام می‌شود.   

جاسم حمادی در پایان گفت: 18 سال در آلمان بودم و حتی یک کالای نامرغوب به ما ندادند حال چراکه ما مسلمان هستیم باید این‌گونه باشیم؟   
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ای وای بر ما - که همیشه منافع بلند مدتمان را فدای کوتاه مدت می کنیم
چرا هر روز پسرفت ميكنيم؟
18 سال در آلمان بودم و حتی یک کالای نامرغوب به ما ندادند.
صد رحمت به غير مسلمونها.
واقعا ما چه آبرويي به جا گذاشتيم به نام اسلام ؟!
متاسفانه در داخل کشور تا دلت بخواهد دستگاه های عریض و طویل بازرگانی وجود دارد اما این دستگاه هیچکدام قدمی در خصوص کنترل کیفیت کالاهای صادراتی انجام نمی دهند . این بلایی که امروز بر سر صادرات کالاهای ایرانی می آید سالهاست که در برخی کشور های دیگر بر سر صادرات ایران آماده است . مثلا در کشور های باقی مانده از شوروی سابق بقدری کالای های بنجل و نامرغوب ایرانی صادر شد که امروز دیگر اثری از بازار کالاهای ایرانی در آنجا یافت نمی شود . حفیر به بسیاری از این کشور های سفر کرده ام کالاهایی در این کشور های بعنوان اجناسی ایرانی عرضه می شود که من حتی یک بار هم نام شرکت های آنها را در داخل کشور نشندیده و نه دیده بودم . این کالاهای علاوه بر بسته بندی نامناسب از کییفیت بسیار پایینی نیز برخوردار بودند . توصیه ای به مسئولین صادرات می کنم هر چند که می دانم گوش این آقایان از این حرف ها پر است ، اگر می خواهید صادرات کشور افزایش یاید نسبت به کنترل کیفیت کالاها حساس باشید . کشور ما می تواند صادر کننده اول به کشور های منطقه باشد ، اگر در راس مسائل مربوط به صادرات آدم های دلسوز و کارشناس نشسته باشند .
این در مورد صدور کالای ایرانی به آلمان هم صدق می کند. ما واردات مبل به آلمان داشتیم که بعد از دریافت گروه اول کالا، روی مبلهای دور های بعدی به قدری بد کار شده بود که ما خجالت می کشیدیم به معرض فروش بگذاریم و مجبور شدیم جهت خلاص شدن آنها را با کمترین قیمت و با ضرر بسیار بفروشیم. و در حال هم متأسفانه جنس ترکی و لهستانی را به آلمان وارد می کنیم.
داخل ایران هم از این کالاهای بی کیفیت ساخت داخل به وفور پیدا می شود!!!!!!!!
خجالت داره.از چين ياد گرفتيد؟؟؟
ناراحت نشو عراق.كمال هم نشين (چين) در ما اثر كرد
چین به ما / ما به عراق/ عراق به؟؟؟؟/
با نصیحت کار به جایی نمی رسد. نظارت کنترل و رقابت
به نظر بنده تا کالاهای ايرانی به ديگر کشورها نرود (آنهم با قيمت به مراتب پايين تر از داخل) بی کيفيتی اش را هيچ کس باور نمی کند.
ایکاش همه بخصوص تولیدکنندگان و تجار ما عملکردمسلمان واقعی را داشته باشند.
و اين تكرا فاجعه اي است كه قبلا در كشور آرذربايجان و بقيه كشورهاي أسياي ميانه تجربه كرده ايم

راستی چرا ؟ آنهم با این همه ادعا و طلب کاری از کل دنیا !
متاسفانه تجار ایرانی از وضعیتی که در کشورهای اسیای میانه بر سر ما امد . ان بازار بزرگ را از دست دادیم عبرت نگرفتند باشد که با این روش کار کردن بازار اینجا را هم در اختیار ترکیه فرصت طلب بدهیم
يكي از بدبختي هاي ما همين رفتارهاست كه از ما سر ميزند؟!
اصلا هم اینطور نیست من خودم از تجار عراقی هستم بازار عراق، قیمت جنس و در کل مشتری تعیین کننده نوع جنسی است که ما باید وارد کنیم و ما بر اساس تقاضای بازار جنس با کیفیت متوسط یا پایین را از کارخانجات ایرانی درخواست میکنیم. البته گاهی نیز موردی که در خبر ذکر شد پیش می آید.
واقعا چرا؟ باید تجاری را که کالای نا مرغوب صادر می کنند از ادامه کار محروم کرد و حق ثادرات را از آنها بگیریم ، اگر می خواهیم کشورمان رشد اقتصادی داشته باشد باید در تجارت صادق باشیم.
تجارت اسلامی این نیست.
درشرایطی که سرمایه داران ایرانی به مردم خودرحم نمی کنند انتظارازآن هابرای حفظ حیثیت کشوریامنافع ملی درتجارت بین الملل امری غیرمنطقی است آن هافقط سودکلان وبادآورده راازهرراه که به دست آیدمی شناسند امری غیرمنطقی است
يه سري به دبي بزنيد ببينيد كيفيت و قيمت كالاهاي ايراني در مقايسه با بقيه چطوره؟! واقعا آدم خجالت ميكشه بگه ايراني هستم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار