بازدید 3026
روحانی:

با هیچ فیلتری نمی‌توانیم جلوی شبهه را بگیریم

کد خبر: ۸۷۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 05 February 2019
رئیس جمهور تصریح کرد: با هیچ سانسور و فیلتری نمی‌توانیم جلو سوال و شبهه را بگیریم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم معرفی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که در تالار وحدت وحدت برگزار شد با بیان اینکه انقلاب ما بی تردید یک انقلاب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود و از کتاب آغاز شد، اظهار کرد: نهضت اسلامی با اعلامیه مراجع بزرگ بویژه امام شروع شد. انقلاب اسلامی انقلاب کلام، نوشتار، فرهنگ و کتاب بود.

وی همچنین ادامه داد: با نوار کاست امام از نجف تا پاریس به جنگ رسانه‌های قدرتمند شاه رفتیم. امام با یک سخنرانی، فرمان و دعوت همه ملت را به خیابان می‌کشید و مردم از رژیم تا دندان مسلح هیچ هراسی نداشتند. رژیمی که با ملت انقلابی از لحاظ قدرت مادی قابل مقایسه نبود. تمام قدرت‌های سیاسی دنیا پشت سر رژیم دیکتاتور بودند و ملت با دستی خالی، اما روحی بلند و امیدواری در برابر همه قدرت‌ها ایستادند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه آنچه ملت را پیروز کرد، پیروزی نور بر ظلمت بود، بیان کرد: کتاب می‌تواند ظلمتی را روشن و مسیری برای ما هموار کند. کتاب بازگو کردن اندیشه است و اندیشه را جاودان می‌کند. هر آنچه از تاریخ گذشته داریم تقریباً از کتاب است. آثار شعرا، نویسندگان و محققان ما در طول تاریخ از طریق کتاب به ما منتقل شده است. اگر کتاب نبود امکان اتصال ما به تمدن و فرهنگ هزاران سال پیش هم نبود.

وی تصریح کرد: امروز در یک عصری هستیم که کتاب باید به سوالات ما در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد. یک وقت کتابی می‌نویسیم که ارزشمند است، اما به سوال امروز جامعه ما پاسخ نمی‌دهد. ما باید جلوی شبهه‌ها را بگیریم. اگر همه قلم‌ها شکسته و زبان‌ها بریده سود، با اشاره هم شبهه و سوال به وجود می‌آید. با هیچ سانسور و فیلتری نمی‌توانیم جلو سوال و شبهه را بگیریم. باید سوال مردم پاسخ داده شود. دوران انسداد گذشته است و اگر نگذشته باشد، راه حل نیست. باید با عقل، دانش، کتاب، گفتگو، نصیحت و دلسوزی به سوالات و شبهه‌ها پاسخ دهیم. با شعار و فریاد کار درست نمی‌شود.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه با ملت‌ها، ادیان و امت‌های دیگر هم باید با بهترین زبان و قلم حرف بزنیم، افزود: با بیان احسن و زیباترین شیوه باید به سوال و شبهات پاسخ داده و جامعه گفتگو بسازیم. همه با هم حرف بزنیم. با رقیب سخن بگوییم نه اینکه جنگ کنیم. ما اهل جدال احسن هستیم نه اهل نزاع. چهل سال از انقلاب گذشته یعنی به دوران بلوغ رسیده ایم، ولی چرا اینگونه با هم حرف می‌زنیم. اختلاف سلیقه اشکالی ندارد، ولی با استدلال و برهان و دلیل با هم حرف بزنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل