بازدید 2381
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه شانزدهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۳۵۱ واحدی معادل ۰۲۲ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته نیز شاهد رشد ۶۸۸ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۷۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 05 February 2019

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه شانزدهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۳۵۱ واحدی معادل ۰۲۲ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته نیز شاهد رشد ۶۸۸ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، همانند روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۱ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز بر خلاف روز قبل، با افت ۸ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۲۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۴ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۵۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۳۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۱۷ هزار و ۸۳۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد همراه بود و عدد ۳۱۰ هزار و ۳۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۴۰ داشت و در سطح ۱۵۸ هزار و ۴۵۶ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۴۴ واحد، فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶۴ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۵۷ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۴۶ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۲۱ واحد، نماد فاسمین متعلق به کالسیمین با ۲۰ واحد و نماد فولاژ متعلق به فولاد آلیاژی ایران با ۱۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۳۳ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۴ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۲۲ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۲۱ واحد، نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۸ واحد، نماد آپ متلعق به آسان پرداخت پرشین با ۱۶ واحد و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۶۱۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۳ هزار و ۴۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۷۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در سهم‌های شاخص‌سازی که در گروه فلزات اساسی هستند شاهد صف‌های خرید بودیم؛ به طوری که نماد شرکت‌های سهامی ذوب آهن اصفهان، ملی صنایع مس ایران، مس شهید باهنر و کالسیمین جزو شرکت‌های بودند که بیش از ۱۴ درصد رشد قیمت را تجربه کردند. علاوه بر سهم‌های یاد شده تعداد دیگری از سهم‌های این گروه دارای رشد فزاینده بودند.

گروه مواد و محصولات دارویی نیز امروز جزو تاثیرگذارترین سهم‌ها در بازار سهام بودند. بسیاری از سهم‌های این گروه با کاهش قیمت ۰.۱ درصد تا ۳.۵ درصد مواجه شدند اما تعدادی کمی از سهم‌ها نیز رشد قیمت را تجربه کردند. در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر سهم‌ها قیمت کاهنده‌ای را تجربه کردند که این کاهش قیمت‌ها اکثراً از ۰.۲ درصد تا ۲.۵ درصد بود. در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز به جز سه سهم بانک پارسیان، پست بانک و بانک دی مابقی با کاهشقمیت روبرو بودند. هرچند که کاهش قیمت تعدادی از سهم‌ها کمتر از یک در صد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها