بازدید 4344
وزیر علوم به «فارس» خبر داد:

جلوگیری از تخلفات پایان‌نامه‌ای با همکاری پلیس و قوه قضائیه

وزارت علوم که پیشتر در عمل ثابت کرده توانایی مقابله با انبوه تخلفات پایان‌نامه‌ای را ندارد، ظاهرا قرار است دست به دامان مراجع انتظامی و قضایی شود!
کد خبر: ۸۷۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 05 February 2019
وزارت علوم که پیشتر در عمل ثابت کرده توانایی مقابله با انبوه تخلفات پایان‌نامه‌ای را ندارد، ظاهرا قرار است دست به دامان مراجع انتظامی و قضایی شود!

به گزارش «تابناک»، این خبری است که فارس به نقل از منصور غلامی، وزیر علوم منتشر کرده و در آن غلامی تاکید داشته که تلاش زیادی برای جلوگیری از فروش و تبلیغات پایان نامه و مقاله در سطح خیابان داشته است.

تلاش‌هایی که با توجه به تداوم این کسب و کار‌های ناسالم و آسیب زا، می‌شود حدس زد اصلا موفق نبوده و حتی به موفقیت نزدیک هم نشده است. وضعیتی که نشان از ناکارآمدی طرح و ایده‌های به اجرا در آمده به این منظور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد.

شکست ایده‌هایی که به گفته وزیر، در قالب بخشنامه‌های انضباطی برای دانشگاه‌ها ارسال شده و از همینجا می‌شود حدس زد چرا موثر واقع نشده‌اند؛ رویکردی از جنس از سر باز کردن مشکل که اگر کنار نگاه ساده انگارانه وزیر در خصوص این دست تخلفات بزرگ قرار گیرد، قابل حدس است که راه به جایی نخواهد برد.
 
جلوگیری از پایان‌نامه فروشی با همکاری پلیس

بخشی از گفت‌وگوی غلامی با فارس را بخوانید تا ماجرا بهتر دستتان بیاید:

«دانشجویان ما که در دانشگاه‌های خوب و توانمند تحصیل می‌کنند قطعاً خودشان اهل این تخلفات نیستند و با آن نیز برخورد می‌کنند. عموم دانشجویانی که از دانشگاه‌های خوب با تلاش خودشان دارند تمام وقت تحصیل می‌کنند از این نوع تخلفات علمی پژوهشی مبرا هستند. متاسفانه در هر بخش و گروهی افرادی پیدا می‌شوند که به علت مشغله‌های فردی زیاد و تحصیل توام با اشتغال و در مراکز علمی که نظارت مطلوبی از طریق سیستم خودشان روی آن‌ها اعمال نمی‌شود ممکن است این اتفاقات رخ بدهد.»

توضیحاتی که وزیر در تکمیل شان بر جرم بودن این تخلف‌های علمی تاکید می‌کند تا از برنامه ریزی همکاری با نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای مقابله با آن خبر بدهد. برنامه‌ای که از دید وی، مکمل اقدامات صورت گرفته توسط وزارت علوم در این خصوص است، هرچند که توضیح نداده این برخورد انتظامی و قضایی چگونه خواهد بود و چه زمانی رقم خواهد خورد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بابا پایان نامه چیه؟
با اعمال قهری کاری از پیش نمیره.
یخورده زود اقدام کردید کلی مدارک دکترا فوق لیسانس فروختن. چیزی نمونده کل مردم دکتر بشن
پلیس زو درگیر نکنید ..
اونهایی که دنبال این کارها هستند معمولا کارمندان دولت هستن که در حال تحصیل همزمان برای ارتقا هستند و فرصت انجام پایان نامه را هم ندارند. دولت هرکسی را با هر مدرکی استخدام کرد باید با همان مدرک ادامه دهد یا مرخصی بدون حقوق بگیرد این کار بیشتر حجم درخواست را کاهش میدهد. این افراد بعضا در دانشگاههای متوسط به بالا هم درس میخوانند و واقعا خروجی برایشان مهم نیست تنها ارتقا شغلی و اشغال پست بالاتر.
بنظر میاد شما کاسه داغتر از آش شده اید
باید بجای همکاری با پلیس، اساتید راهنما را رصد کرده و افراد متخلف را اخراج کنید
اگر بعضی از استادان دانشگاه تعهد می فهمیدند چی هست
علم فروشی را متوقف کنید
اکثرا اینایی که از ناچاری زدن تو کار پایان نامه و مقاله فارغ هایی هستن که کاری پیدا نکردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر