بازدید 5087
۴
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس پس از دو روز کاهشی، ۶۸۸ واحد تقویت شد/ کدام شرکت‌ها بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه پانزدهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۶۸۸ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۵۵ واحد رسید. این در حالیست که در دو روز گذشته شاهد افت ۲۹۳۹ واحدی  نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۷۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 04 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه پانزدهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۶۸۸ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۵۵ واحد رسید. این در حالیست که در دو روز گذشته شاهد افت ۲۹۳۹ واحدی  نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز‌های قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۹ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۸۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۳۲ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۲ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۵۰ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۲ هزار و ۹۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۱۱۷ هزار و ۵۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۰۹ واحد افزایش معادل ۰.۴۲ درصد همراه بود و عدد ۳۰۹ هزار و ۶۹۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۰۰ داشت و در سطح ۱۵۸ هزار و ۴۸۵ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز، نماد‌های معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۲ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۰ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۵۷ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۴۸ واحد و نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۴۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد‌های معاملاتی کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۳۷ واحد، فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۶ واحد، وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۳ واحد، دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۱۲ واحد و شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در معاملات امروز نیز همچون روز‌های گذشته گروه بانکی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و براین اساس، بیش از ۳۷۶ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم طی ۲۰ هزار و ۴۴۴ نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد تومان جابجا شد.
سیمانی‌ها که دیروز در مسیر اصلاح قرار داشتند و بیشترین افت قیمت را در نماد‌های خود ثبت کردند امروز با ارزش معاملات بیش از ۳۵ میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار داشتند و پس از ان خودوریی‌ها با بیش از ۳۴ میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

شاخص سایر معادن با افزایش ۹۲۵ واحدی و تامین آب، برق و گاز با رشد ۱۱.۲۲ واحدی و محصولات فلزی با افزایش ۷۵۹ واحدی و کاشی و سرامیک با ۴۷ واحد رشد در راس شاخص‌های صنعت قرار داشت

در معاملات روز جاری نماد شرکت‌های لامیران «فلامی»، مهندسی‌نصیرماشین «خنصیر»، کربن ایران «شکربن»، پارس سرام «کسرام»، فروسیلیس ایران «فروس»، آهنگری تراکتورسازی ایران «خاهن» و تولیدمحورخودرو «خمحور» بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شکرشاهرود «قشکر»، بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان «ثاخت»، سیمان‌ارومیه «ساروم»، بیمه ملت «ملت» سیمان‌غرب «سغرب» صنایع‌شیمیایی‌سینا «شسینا»، تکنوتار «تکنو» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

امروز بیشترین صفوف خرید و تقاضا در نماد شرکت‌های پتروشیمی فجر «بفجر»، کربن ایران «شکربن»، صندوق س. با درآمد ثابت کمند «کمند»، صندوق س. با درآمد ثابت کیان «کیان»، هلدینگ سرمایه‌گذاری‌توکافولاد «وتوکا» و سرما آفرین «لسرما» رقم خورد و در مقابل بیشترین صفوف عرضه و فروش را در نماد‌های صندوق س. با درآمد ثابت کیان «کیان»، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس «حفارس»، صنایع‌کاغذسازی‌کاوه «چکاوه»، قند شیرین خراسان «قشرین»، صکوک اجاره سایپا - ۳ ماهه ۱۸% «صایپا ۱۰۴»، شکرشاهرود «قشکر» و فولاد مبارکه اصفهان «فولاد» شاهد بودیم.

نماد فولاد مبارکه اصفهان گرچه دربین نماد‌های با بیشترین صف عرضه و فروش قرار داشت، ولی با بیشترین افزایش ارزش بازار همراه بود و پس از آن پالایش نفت بندرعباس «شبندر»، گسترش نفت و گاز پارسیان «پارسان»، پتروشیمی فجر «بفجر»، پتروشیمی مبین «مبین»، ملی صنایع مس ایران «فملی» و بانک‌اقتصادنوین «ونوین» بیشترین افزایش ارزش بازار را داشتند و بیشترین کاهش ارزش بازار نیز در نماد شرکت‌های معدنی‌وصنعتی‌چادرملو «کچاد»، صنایع پتروشیمی خلیج فارس «فارس»، هلدینگ سرمایه‌گذاری‌غدیر «وغدیر»، لابراتوارداروسازی دکترعبیدی «دعبید»، پالایش نفت تبریز «شبریز»، پتروشیمی پردیس «شپدیس»، لیزینگ رایان سایپا «ولساپا» رقم خورد.

سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین «تاپیکو ۲»، داده گسترعصرنوین-های وب «های وب»، تامین سرمایه لوتوس پارسیان «لوتوس»، بانک تجارت «وتجارت»، سیمان تهران «ستران»، بانک صادرات ایران «وبصادر» و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید «وامید ۲» بیشترین ارزش معاملات را در داد و ستد‌های امروز بورس تهران به خود اختصاص دادند.

در بازار ۲ بورس تهران و در جریان معاملات درون گروهی سهامداران عمده، ۶۴۰ میلیون سهم تاپیکو به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد تا بیشترین ارزش معاملات امروز در این سهم رقم خورد.

در نماد لوتوس ۴۹.۹ میلیون سهم تامین سرمایه لوتوس پارسیان به ارزش ۱۱.۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامدار عمده مواجه شد.

همچنین ۳۰ میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد و ۲۴.۵ میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش کمی بیش از ۳ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کد‌های درون گروهی انتقال یافت.

۱۰ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از ۱.۶ میلیارد تومان معاملات درون گروهی را تجربه کرد و بیش از ۵.۵ میلیون سهم باما به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
به تمام سهام خودرویی که سه ساله پشت سرهم نزولین
درخواست از مسئولان محترم بورس ( و بانکها )

از مسئولان بورس خواهش میکنیم شرکتها را ملزم به پرداخت سود از طریق بانک ملت پرداخت کنند . و سایر بانکها نیز این امکانات پرداخت الکترونیک سود سهام را راه اندازی کنند .

چون بدون نیاز به مراجعه حضوری ، از طریق سایت بانک ملت ، سود یا سایر مطالبات به حساب شما انتقال مییابد .

حال که بانک ملت برای بازار سرمایه و فعالان بازار ، ارزش قایل شده است پس بورس ، شرکتها و سهامداران نیز باید این احترام را بطور صحیح پاسخ گفته و از آن استفاده و استقبال کنند . تا سایر بانکها نیز برای مردم ، محیط زیست و خدمات واقعی غیر حضوری ، ارزش قایل شده و امکانات اینترنتی خود را بهبود بخشند .
پرداخت غیر حضوری سود شرکتها توسط بانک ملت واقعا عالیه !!

من که واقعا از بانک ملت برای این سرویس خوب ممنونم . .... سودشرکتهایی که از کانال بانک ملت پرداخت میشه به سادگی و با چند کلیک در سایت بانک ملت ، به حسابت منتقل میشه .

فعال بورس
واقعا !! ؟؟
سود شرکتهای بورسی را میتوان بطور غیرحضوری و اینترنتی دریافت کرد ؟!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر