بازدید 19896
۱

ماجرای شیوع ویروس چشمی در کشور

کد خبر: ۸۷۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 04 February 2019
رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به علائم ابتلا به آدنو ویروس گفت: افراد باید هنگام مشاهده علائم حتماً به چشم‌پزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی قرار بگیرند.

به گزارش «تابناک» محمود جباروند رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران در گفتگو با فارس، در پاسخ به سوال مخاطبان فارس من مبنی بر شیوع یک نوع بیماری چشمی در کشور اظهار داشت: این بیماری ویروس جدید نیست و در واقع یک نوع آدنوویروس به شمار رفته که تابستان و زمستان شیوع می‌یابد.

وی افزود: پف چشم، قرمزی چشم و ترشحات چشمی و چسبندگی از علائم این آدنوویروس است که قدرت سرایت آن بالا است و افراد باید اقدامات لازم را جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به اینکه دست دادن و روبوسی می‌تواند باعث سرایت این بیماری چشمی شود، گفت: سال‌های سال این نوع ویروس چشمی وجود داشته و خود به خود کنترل شده است، ولی افراد باید هنگام مشاهده علائم حتماً به چشم‌پزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی قرار بگیرند.

جباروند تأکید کرد: افرادی که مبتلا به این ویروس می‌شوند باید از حضور از امکان شلوغ همچون مدارس و پادگان جهت پیشگیری از سرایت آن به دیگران خودداری کنند و مراقبت‌های بهداشتی و فردی را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه آدنوویروس سبب عفونت چشمی می‌شود گفت:‌افراد باید از خوددرمانی بپرهیزند چرا که در صورت عدم مراجعه به چشم‌پزشک این بیماری می‌تواند سبب کدورت قرنیه شود، ولی به طور کلی آدنوویروس بیماری نیست که سبب نابینایی و یا مرگ فرد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فقط مدارس و پادگانها ..؟ اتوبوسها و مترو و سایر اماکن پرتردد و فشرده اصلا به ذهنتان نمی آید ... میدانید در مسیر اتوبوسهای تندرو چند بیمارستان و درمانگاههای بیماریهای چشمی و سایر بیماریهای عفونی قرار دارند ؟ و چه تعداد افراد بیمار در این مسیرها با وسایل حمل و نقلی عمومی تردد میکنند و چگونه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل