بازدید 11138

ایران شروط اروپا را برای «اینستکس» نمی‌پذیرد

کد خبر: ۸۷۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 04 February 2019

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت:منوط کردن اجرای این کانال به موضوعاتی که در برجام نیامده است، خلاف قواعد بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه شروط را نمی پذیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سیدحسین نقوی حسینی درباره ثبت کانال ارتباطی «اینستکس» اظهار داشت: اقدام سه کشور اروپایی عضو برجام برای ثبت این کانال ارتباطی گام مهم و لازمی بود اما هنوز این موضوع عملیاتی نشده اما محدودیت های آن اعلام شده است.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه اجرای این کانال منوط به تصویب FATF در ایران است، گفت: منوط کردن اجرای این کانال به مواردی خارج از برجام برخلاف تعهدات بین المللی است، چرا که اروپا باید این کانال ارتباطی را برای اجرای الزامات و تعهدات خود در قبال برجام عملیاتی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی از مقامات اروپا اجرای این کانال را منوط به تصویب FATF یا مذاکره پیرامون مواردی چون مذاکره موشکی کرده اند که این مسائل ارتباطی به برجام ندارد.

نقوی حسینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صراحتاً بر مبنای استراتژی‌های خود اعلام کرده است که به هیچ وجه هیچ نوع مذاکره‌ای درباره حوزه موشکی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ایران به هیچ وجه در حوزه موشکی با هیچ احدی مذاکره نخواهد کرد و مسئولان دستگاه دیپلماسی ما در هیچ جلسه ای که قرار باشد پیرامون موضوع موشکی ایران برگزار شود، حضور نخواهد یافت و حتما جلسه را ترک خواهند کرد.

نقوی حسینی بیان کرد: منوط کردن اجرای این کانال به موضوعاتی که در برجام نیامده است، خلاف قواعد بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه شروط را نمی پذیرد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت هایی که برای اجرای این کانال اعلام شده انجام تعهدات برجامی محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: البته ثبت و اعلام این کانال گام مهمی است که اروپایی برداشتند و امیدواریم که این گام با همان شفافیتی که در برجام وجود دارد تا انتها ادامه یابد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان